Csak emberi maradványok maradtak az űrkapszulában!

A „Mission Possible” nevű projekt célja 300 kg rakomány Föld körüli pályára juttatása volt, köztük a Celestis cég által biztosított hamvakkal és DNS-mintákkal. A SpaceX Falcon 9 rakétája vitte fel június 23-án a Transporter-14 küldetés keretében, emellett kísérleti céllal mar/hua’namagokat is szállítottak a mikrogravitációs hatások vizsgálatára.
A baleset és előzmények:

A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

—>> KÖVETKEZŐ OLDAL

Ez is érdekelhet:

A ráncfelvarrás során a Hyundai leegyszerűsítette az i30 modellválasztékát. Az alapszintű, fapados S kivitel már nem elérhető, így mostantól az SE Connect jelenti a belépő szintet. Ennek eredményeként az alapkivitel már alufelnikkel, tolatókamerával és nyolc colos érintőképernyővel (Android Auto és Apple CarPlay kapcsolattal) érkezik. Az N Line kétzónás klímaberendezést, sportüléseket, digitális műszeregységet és nagyobb érintőképernyőt kínál, míg a Premium kivitel rendkívül jól felszerelt: elöl ülés- és kormányfűtést, valamint vezeték nélküli telefontöltőt is kapunk hozzá.
A motorpalettát két enyhe hibrid benzinmotor és egy dízelmotor alkotta, bár a dízel – a korábban elérhető 1.6 CRDi – időközben kivezetésre került. Az alapot az 1.0 literes, háromhengeres, 118 lóerős T-GDi turbós benzinmotor képezi (a GDi a közvetlen benzinbefecskendezés rövidítése). Mivel ez a motor az SE Connect és Premium kivitelekhez is elérhető, várhatóan ez lesz a legnépszerűbb. Efölött helyezkedik el az új 1.5 T-GDi 157 lóerős benzinmotor, amely kizárólag a sportosabb N Line kivitelhez társul.

Minden modell alapfelszereltségként hatfokozatú „intelligens” kézi váltóval érkezik, de opcionálisan rendelhető hozzájuk hétfokozatú, dupla kuplungos automata DCT is. Ennek felára 1200 font, és csak minimális mértékben rontja a fogyasztási és kibocsátási értékeket.
A kínálat csúcsán az i30 N sportmodell áll, amely a Hyundai ‘N’ almárkájának első darabja volt. A legfrissebb változat 276 lóerőt és 392 Nm nyomatékot tud felmutatni.
Ami a vezetési élményt illeti, az i30 egy jól kiegyensúlyozott és sokoldalú autó, amely hosszú távú utak során kiváló komfortot biztosít, és felveszi a versenyt a kategória legjobbjaival. A SEAT Leon és a Ford Focus valamivel szórakoztatóbb vezetési élményt kínál, de a belépőszintű i30 is élénk és meglepően kellemes vezetni, különösen a könnyű háromhengeres turbómotorral.
A kompakt ferdehátú modelleknél kulcsfontosságú a rugózási kényelem. Az i30 egy bizonyos határig jól kezeli a rosszabb útfelületeket, de azon túl a felfüggesztés már nehezebben boldogul. Az új modell fejlettebb hátsó tengelye ellenére az utastérben érzékelhető mértékű karosszériamozgás tapasztalható. Egy Volkswagen Golf jobban kisimítja az úthibákat, míg az N Line modellek feszesebb felfüggesztése és nagyobb kerekei még inkább kiemelik az útegyenetlenségeket.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük