Bár az indítás sikerült, a visszatéréskor meghibásodtak az ejtőernyők, és a kapszula az óceánba csapódott. A cég bejelentette: a hamvakat már nem tudják visszaszolgáltatni. Nem ez volt az első fiaskójuk: 2023-ban egy hasonló küldetés során a rakéta még a felszálláskor felrobbant.
VIA NS
Ez is érdekelhet:
A belépő szintű 1,0 literes motor mostantól hétfokozatú automata sebességváltóval is elérhető, a szériahatfokozatú kézi mellett – akárcsak az erősebb benzinmotoros változatok esetében. Az automata opció ára 1200 font, nem befolyásolja jelentősen az üzemanyag-fogyasztást, és kíméletes gyorsításnál szépen, simán vált. Ha viszont erősebben nyomod a gázt, gyorsan rájössz, hogy inkább a kézi váltót kellett volna választanod.
Az új i30 N fantasztikus vezetési élményt nyújt, olyannyira, hogy az első németországi teszt során ötcsillagos értékelést kapott. Bár nem olyan gyors vagy erős, mint a Honda Civic Type R, kiváló futóműve és zseniális kormányzása minden elismerést megérdemel. A motor szinte mindenféle turbólyuk nélkül pörög fel a piros tartományba, a pontosan kapcsolható hatfokozatú kézi váltó pedig még élvezetesebbé teszi a vezetést. Különösen tetszik a fordulatszám-illesztő technológia is, amely gyors és sima visszaváltásokat tesz lehetővé anélkül, hogy kuplungozni vagy sarok-láb technikát kellene alkalmazni.
2020 elején néhány mechanikai fejlesztést is kapott az i30 N, hogy az eredetihez képest valamivel jobban teljesítsen az Egyesült Királyság útjain. Ennek ellenére a feszes rugózás megmaradt, így továbbra is érdemes az autó kiváló testreszabási lehetőségét kihasználni, és saját sportos beállítást választani – például a legagresszívabb teljesítményleadást kombinálni a legkomfortosabb lengéscsillapítókkal.
Az új i30 biztonsági felszereltsége is kiemelkedő, amely nagyrészt észrevétlenül dolgozik a háttérben. Az automatikus vészfékezés és az ütközésre figyelmeztető rendszer alapfelszereltség, akárcsak a sávtartó asszisztens és a vezetői figyelmeztetés funkció.
A motorválaszték, gyorsulás és végsebesség tekintetében a Hyundai i30 jelenleg kétféle benzinmotort kínál (három, ha beleszámítjuk az i30 N 2,0 literes változatát). A belépő szintű 1.0 T-GDi turbós benzines kínálja a legjobb egyensúlyt a teljesítmény és a fenntarthatóság között.
Az 1,0 literes motor rendkívül kifinomult. Alapjáraton szinte csak egy halk zümmögés hallható a háromhengeres motortól, bár induláskor kissé hangosabbá válik. 118 lóerős teljesítményével és 172 Nm nyomatékával a teljesítménye megfelelő, sőt a könnyű saját tömeg miatt az i30 még erősebb riválisokkal is fel tudja venni a versenyt. Ugyanakkor a rugalmassága nem túl meggyőző: hatodik fokozatban 12,6 másodperc alatt gyorsul 50-ről 70 mérföld/órára, ami egy másodperccel lassabb, mint a Renault Megane 1.2 TCe, és a Volkswagen Golf 1.0 TSI is fürgébb és élénkebb érzést nyújt.
A következő lépcső a nagyobb, 1.5 T-GDi motor. Ez is turbófeltöltéses, és bár papíron sokat ígér, a valóságban nem annyival jobb, mint amennyivel a számok alapján várnánk. A gyári adat szerint 0–100 km/h-s gyorsulása 8,9 másodperc, de ez nem érződik jelentős előrelépésnek. Viszont nagy sebességnél kifinomultabb, kevésbé erőlködik. Az N-Line sportos felszereltséggel kombinálva pedig külsőre erősen emlékeztet az i30 N-re, csupán kedvezőbb áron.