Döbbenetes adatok! Eldőlt a Tisza Párt sorsa!

A biztos szavazók csoportjában jelenleg a Tisza Párt vezet 41 százalékkal, míg a Fidesz támogatottsága 37 százalékon áll – ez két százalékpontos előnyt jelent a Tisza számára az előző hónaphoz képest. Az összes válaszadó körében kisebb a különbség: a Tisza Párt 28, míg a Fidesz 26 százalékos támogatottsággal rendelkezik. Ez is azt mutatja, hogy a választási részvétel mértéke döntően befolyásolhatja a 2026-os eredményeket.
ÉS MOST JÖN A CSAVAR!

A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

—>> KÖVETKEZŐ OLDAL

Ez is érdekelhet:

Nem nehéz rájönni, honnan nyerte a Ssangyong Tivoli XLV a plusz helyet – elég megnézni az autót élőben. Ahelyett, hogy külön platformot fejlesztettek volna a nagyobb modellhez, a gyártó megtartotta a Tivoli tengelytávját, és egyszerűen 243 mm-rel meghosszabbította a karosszériát a C-oszlopok mögött. Az eredmény – ahogy azt a Ssangyong SUV-kombi besorolása is sugallja – egy megnövelt méretű kompakt crossover, amely a csomagtér térfogatában, nem pedig az utastér tágasságában hoz többletet.
A megadott csomagtér-növekedés jelentős. A Ssangyong Tivoli már alapból is 423 literes rakteret kínált lehajtott hátsó ülésekkel; az XLV ezt 720 literre növeli – többre, mint amit a Mercedes-Benz az E-osztályos kombira megad.
„A Ssangyong állítja, hogy külön szellőzőjárat jut a hátsó ülésekhez, de én ezt nem találtam meg. Sokkal szívesebben vennék egy saját szellőzőt, mint fűthető ülést.”
Igaz, ezt a térfogatot a padlótól a tetőig számítják, nem a kalaptartóig, de még így is úgy tűnik, hogy ez a kategória egyik legnagyobb csomagtere – így pedig a Ssangyong joggal számít a kutyások, golfosok és egyéb csomagtér-orientált vásárlók figyelmére.

A megnövelt csomagtartón túl az XLV sok tekintetben megegyezik a Tivolival – vagyis meglehetősen hagyományos ajánlatot képvisel.
Míg a kisebb testvér 126 lóerős, 1.6 literes benzinmotorral is kapható, az XLV az Egyesült Királyságban kizárólag a 113 lóerős e-XDi 160 dízelmotorral kerül forgalomba.
Az Euro 6-nak megfelelő négyhengeres motor a Ssangyong legújabb fejlesztése, ötödik generációs változó geometriájú turbóval, és 1500-as fordulattól 300 Nm nyomatékot biztosít.
A legjobb esetben, elsőkerék-hajtással és hatfokozatú kézi váltóval 4,5 l/100 km-es kombinált fogyasztással és 117 g/km CO₂-kibocsátással számolhatunk, ami elég kedvező a fenntartási költségek szempontjából.
A Ssangyong terepjárós múltja miatt a Tivoli négykerék-meghajtással is rendelhető.
Egy elektronikusan vezérelt, igény szerint működő rendszer juttat nyomatékot a hátsó tengelyre, amikor szükséges, bár az XLV hátsó túlnyúlása miatt a hátsó terepszög csupán 20,8 fokos – vagyis terepen nem szabad túl sokat várni tőle.
Az összkerék-meghajtású változatok hátsó felfüggesztése több lengőkaros, míg elöl MacPherson rugóstagokat használnak.
A tesztautóban található hagyományos Aisin gyártmányú hatfokozatú automata váltóért 1000 fontos felárat kell fizetni.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük