Továbbra is magas azok aránya, akik egyelőre nem választottak pártot – ők a válaszadók 31 százalékát teszik ki.
A többség változást szeretne a kormányban A kutatásból az is kiderül, hogy a megkérdezettek 56 százaléka örülne a Fidesz 2026-os választási vereségének. A Tisza Párt és a DK szavazói körében ez az arány eléri a 100 százalékot.
A kutatás április 3. és 9. között zajlott, telefonos interjúk segítségével, ezer fő részvételével. A minta nem, életkor, iskolai végzettség, régió és településtípus szerint országosan reprezentatív, a hibahatár pedig ±3,1 százalékpont 95 százalékos megbízhatóság mellett.
VIA Ellenszél
Ez is érdekelhet:
Rengeteg hely, gazdag felszereltség, korrekt anyagminőség és kidolgozás, néhány ügyes, praktikus megoldás… pontosan erre számítanak azok, akik egy jól használható, sokoldalú és megfizethető családi autót keresnek – és a Ssangyong Tivoli XLV ezek többségét teljesíti is.
Amiért fizet az ember, azt nagyjából meg is kapja – vagyis nem a leggazdagabb anyagválasztékot, nem a legaprólékosabban megformált műszerfalat, és nem a legmodernebb rendszereket vagy dizájnelemeket.
A választható extrák listája nem hosszú, de ez nem jelenti azt, hogy a Ssangyong ne kapta volna el a személyre szabhatóság lázát – a Red Leather Pack például szinte garantálja, hogy egyedi legyen az autód.
Viszont messze az átlag felett teljesít csomagtér, utastéri helykínálat és alapfelszereltség terén.
A magasabb sofőrök számára a Tivoli azon kevés crossoverek egyike, amely valóban teljesíti a kategória csendes ígéretét: bőséges a fejteret kínál. Több mint egy méternyi hely van az első ülések és a tető között, ami több, mint amit például a Suzuki Vitara vagy a Renault Kadjar kínál. A hátsó fejtér szintén kiemelkedő.
A kissé rövid, lapos ülőlapok miatt nem a legkényelmesebb a hátsó ülés, de a helykínálat felnőtteknek is megfelelő – jó a lábtér és a térdhely, sőt fűthető bőrfelületű üléseket is kapunk.
A belső tárolóhelyek jól lettek kialakítva: tágas rekeszek vannak az ajtókban, a középső kartámaszban és a kesztyűtartóban is.
Nem vagyunk teljesen meggyőzve a gyártó döntéséről, hogy a hagyományos tárolózsebek helyett gumipántos rögzítőket használ az első ülések háttámláin – ezek ugyanis kisebb, laza tárgyakat kevésbé tudnak hatékonyan megtartani.
Kár, hogy a hátsó ülések nem tologathatók, mert az XLV változat meghosszabbított tengelytáv nélkül is még nagyobb csomagtérhez juttathatta volna az autót.
A külső alapján nagynak tűnik a hátsó rész, de valójában a csomagtér nem hosszabb a hátsó ülések mögött, és a padló alatti rész sem olyan mély vagy széles, mint például egy teljes értékű crossover, mondjuk a Kadjar esetében.
Ettől függetlenül jó méretű, és a kisebb crossoverek közül sokat ver a rakodási hossz tekintetében, de a Ssangyong még tehetett volna valamit a padló alatti tárolók bővítése érdekében, vagy legalább az állítható padlómagasság bevezetésével.
Egy valódi családi autó, amely kevesebb mint 20 ezer fontért 7 colos érintőképernyős infotainment rendszert, korrekt navigációt és sokféle csatlakozási lehetőséget kínál, már önmagában dicséretet érdemel – és ezt itt meg is adjuk.
A TomTom-alapú navigációs rendszer néha lassan rajzolja ki a térképet, de maga a térkép részletes és könnyen kezelhető, a nézetek egyszerűen válthatók, a célbeállítás gyors (köszönhetően az online POI-keresésnek), és a sok olcsóbb rendszerre jellemző automatikus nagyítás bosszantó funkciója szerencsére hiányzik.
DAB rádió és okostelefon-tükrözés viszont nincs – ezek súlyos hiányosságok. Az iPod-integráció viszont meglepően jó.
A Bluetooth kapcsolódás hajlamos néha elfelejteni a korábban párosított eszközöket, és nem világos, hogy mekkora igény van HDMI bemenetre egy olcsó crossoverben (pedig a Tivoli ilyet is kínál), de ezektől eltekintve az infotainment rendszer az árkategóriájához mérten tisztességes.