A pontos összeget a tényleges inflációs adatok fogják meghatározni, amelyeket az év első nyolc hónapjának statisztikai eredményei alapján számolnak ki. Ezeket az adatokat szeptemberben hozzák nyilvánosságra, és ennek megfelelően határozzák meg, hogy pontosan milyen mértékű kompenzáció illeti meg a nyugdíjasokat.
A jelenlegi inflációs becslések szerint a következő összegekkel lehet számolni:
– 4%-os infláció esetén az átlagnyugdíjjal számolva 21 300 forintos egyszeri juttatás érkezhet novemberben, míg a havi nyugdíjösszeg 1 900 forinttal emelkedhet a korrekció következtében.
– 5%-os infláció mellett az éves szinten járó kompenzáció összege már 48 000 forint lehet, amely havonta 4 400 forint többletet jelentene a nyugdíjasok számára.
Ez a kiegészítés azért különösen fontos, mert a nyugdíjasok fix jövedelemből élnek, és az infláció emelkedése jelentős hatással van vásárlóerejükre, különösen az alapvető élelmiszerek, rezsiköltségek és gyógyszerek áremelkedése miatt. A novemberi korrekció célja, hogy mérsékelje ezeket a pénzügyi nehézségeket, és biztosítsa, hogy a nyugdíjak értéke reálértéken megőrződjön.
SŐT! A NYUGDÍJPRÉMIUMRÓL IS ÉRKEZNEK A HÍREK!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A Kia EV6 GT egy nehéz helyzetben van. A nagy teljesítményű autók fogalma mindig is része volt a modern elektromos autó ígéretének. De annyira hozzászoktunk már az elektromos teljesítményautó gondolatához, hogy néhány kritikus már sterilnek, egyoldalúnak és alapvetően unalmasnak tekinti őket.
Ez azt jelenti, hogy az olyan modellek, mint a Kia EV6 GT, kemény harcot vívnak, hogy meggyőzzék az embereket arról, hogy képesek betölteni elsődleges szerepüket, mint rajongók autói. Érdekes lesz figyelni, hogy mindegyikük hogyan oldja meg ezt a kihívást az elkövetkező hónapokban és években.
Miután idén korábban megjelentek az Egyesült Királyság showroomban, az EV6 GT nem más, mint a leggyorsabb, legnagyobb teljesítményű, legdrámaibb és legizgalmasabb sorozatgyártású autó, amit a Kia valaha is készített – legalábbis a vállalat promóciós anyaga szerint.
A nagyra értékelt alap EV6 vázszerkezetét megosztva, a GT nemcsak teljesítménnyel, hanem technikai kifinomultsággal is bővült. Az új, nagy teljesítményű hátsó motor elsősorban a figyelemre méltó 3,5 másodperces 0-100 km/h gyorsulási adatot biztosítja, de máshol az adaptívan csillapított felfüggesztés, a valódi mechanikai nyomatékváltás és a részletes teljesítményhangolás alkalmazása arra hivatott, hogy a jármű dinamikai képességeit sokkal magasabb szintre emelje.
És hogy mindezt – együtt a 577 lóerős csúcs teljesítménnyel – alig valamivel magasabb áron kínálják, mint egy 345 lóerős Cayman S vagy egy 369 lóerős M340i, azt talán nem kerülte el a figyelmedet. Az EV6 minden változata 77 kWh kapacitású akkumulátorral érkezik. Ezen túl választani lehet egy (RWD) vagy két (AWD) motor között, mielőtt elérnénk a teljesítményre hangolt GT-t. A választék alján az EV6 Air nem tartalmaz adaptív fényszórókat, elektromos ülésállítást elöl, elektromos hátsó csomagtérajtót, vezeték nélküli eszköztöltést és parkolókamerát. Ezzel szemben a GT szinte teljesen felszerelt, de hozzáadhatók fémes festés, versenycsíkok, zárható kerékcsavarok és akár 21 hüvelykes kerekek is.