Döntött a kormány! Ekkor utalják a plusz juttatást a nyugdíjasoknak!

A nyugdíjasok számára fontos kérdés, hogy idén lesz-e nyugdíjprémium, amely egy egyszeri bónuszt jelent a gazdasági növekedés függvényében. Ennek feltétele, hogy a GDP-növekedés elérje vagy meghaladja a **3,5%-os küszöböt**, azonban a jelenlegi gazdasági előrejelzések alapján erre **kicsi az esély**. Ez azt jelenti, hogy idén valószínűleg nem számíthatnak erre a plusz juttatásra a nyugdíjasok.
Ami azonban még mindig egy **lehetséges támogatási forma**, az az élelmiszerek egy részére vonatkozó **áfa-visszatérítés**, amely enyhíthetné a megélhetési költségek növekedésének hatását. Ennek pontos részleteiről és feltételeiről a későbbiekben várható hivatalos bejelentés.
Összességében tehát bár a nyugdíjprémium idén valószínűtlen, a nyugdíjkorrekció biztosan érkezik novemberben, és az áfa-visszatérítés is egy lehetséges könnyítés maradhat. A végső számok szeptemberben válnak ismertté, így addig érdemes figyelemmel követni a kormányzati bejelentéseket.

VIA blikk

Ez is érdekelhet:

Az EV6 GT, ahogy azt a Kia hangsúlyozza, mindenekelőtt egy közúti autó: egy olyan prioritás, amelyet a specifikációjában és hangolásában is tükröznek.
Mivel elektromos, és a csoport E-GMP padlólemezére épül, nemcsak nehéz (2125 kg, ami 110 kg-mal nehezebb, mint a normál kétmotoros EV6, de a mérlegelésünk szerint megegyezik az általunk idén tesztelt Polestar 2 BST Edition 270-tel), hanem rendkívül hosszú a tengelytávja is. A 2,9 méteres tengelytávja mindössze 100 mm-re van egy BMW i5 tengelytávjától.
Ezeket a tényeket valószínűleg nem volt könnyű leküzdeni a Kia mérnökei vagy dinamikai szakemberei számára, bár kétségtelenül célzott mechanikai módosításokkal indultak neki a feladatnak. A normál EV6 első tengelyére szerelték a hátsó meghajtó motort, helyet adva ezzel egy új, nagy teljesítményű, állandó mágneses szinkronmotor számára a hátsó tengelyen. Ez a motor közvetlen olajhűtéssel rendelkezik a statorján, hajtűtekercs tekercseléssel és kétszintű szilícium-karbid teljesítmény inverterrel. A hátsó motor 362 lóerőt, míg az első motor 215 lóerőt biztosít, így egészséges hátsó meghajtási előny keletkezik.

Az autó nikkel-mangán-kobalt hajtóakkumulátora ugyanakkora felhasználható kapacitással rendelkezik, mint a többi UK-piaci EV6 (77,4 kWh), de az „internális teljesítménye” – az a teljesítmény, amit a motoroknak csúcs terheléskor tud biztosítani – majdnem megduplázódott.
A hátsó motorhoz egy új, elektronikus vezérlésű, nyomatékválasztó mechanikai hátsó differenciálművet is hozzáadtak, amely képes a motor teljes erejét 100%-ban átadni bármelyik hátsó kerékre.
Elöl pedig a Kia új, változó arányú kormányrendszert fejlesztett, és egy új első tengelyt tervezett a GT számára, utóbbit extra alsó karokkal, hogy jobban stabilizálják a MacPherson lengéscsillapítókat terhelés alatt (a normál EV6 többlinkes hátsó tengelyét lényegében változtatás nélkül átvették).
Miután megerősítették a padlólemez vázát mindkét tengely rögzítési pontja mentén, a Kia adaptív lengéscsillapítókat és megerősített fékeket szerelt be. Érdekes módon a cég úgy döntött, hogy enyhén csökkenti az autó első felfüggesztési rugóinak vertikális merevségét a normál EV6-hoz képest, míg a hátsó tengely merevségét megnövelte. Az autó magasságát is 5 mm-rel csökkentették, és a hátsó oldali (vagy stabilizátor) merevséget 15%-kal növelték. Az alapfelszereltség részét képezik a 21 colos öntött alumínium kerekek, amelyek Michelin Pilot Sport 4S gumikat viselnek.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük