A Balaton egyik népszerű strandján, Balatongyörökön fürdési tilalmat rendeltek el. A június 20-i nyitás előtt elvégzett vízminőség-vizsgálatok során ugyanis pontszerű bakteriális szennyeződést találtak, amely közegészségügyi kockázatot jelenthet. MUTATJUK A DRÁMAI RÉSZLETEKET!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A Model 3 sikere igazán meglepő, ha azt nézzük, hogy ez az autó alapvetően egy hagyományos, sőt talán kissé régimódi szedán, miközben szinte minden más autógyártó inkább SUV-okat, crossovereket és ferdehátúakat gyárt tömegével. A piacon megjelent néhány más elektromos szedán is – például a BMW i4 –, de ezek száma eltörpül a rengeteg elektromos SUV és ferdehátú között, így valódi riválisa a Model 3-nak eddig alig akadt.
Most azonban megérkezett a Kia EV4, amely a márka első elektromos szedánja, és fontos lépés ez a Kia számára. Ez egy globális modell, vagyis világszerte forgalmazzák majd, és egy olyan márkától érkezik, amely már eddig is komoly hírnevet szerzett magának az elektromos autók piacán, főleg a minőség és a választék terén. Az EV4 nagy hatótávval és kedvező árazással érkezik, így végre komolyan vehető ellenfele lehet a Tesla Model 3-nak.
A Kia azonban nem tette fel az összes lapját erre az egy szedán kivitelre. Mivel különböző piacokon eltérő igények vannak, az autót ferdehátú változatban is kínálják majd. Érdekesség, hogy az EV4 lesz az első Kia elektromos modell, amelyet Európában is gyártanak, mégpedig Szlovákiában.
Az Egyesült Királyságban is elérhető lesz a szedánváltozat, mivel ott is érzékelhető, hogy a Tesla Model 3 komoly igényt elégít ki, és a Kia szeretne beleszólni ebbe a szegmensbe. A tesztelést Koreában végezték, ahol az EV4 először került piacra. A Kia vezető formatervezője, Karim Habib szerint az EV4 dizájnja megosztó, de ő maga nagyon büszke a végeredményre, és úgy gondolja, ez az autó újraértelmezheti a szedán fogalmát.
Tény, hogy az EV4 külsőre izgalmasabb, mint a Model 3. Az elején például a szélvédő és a motorháztető szögei szinte párhuzamosak – ami kissé a Lamborghiniket idézi –, míg a hátulja hosszúkás, aerodinamikailag optimalizált kialakítású. Ennek köszönhetően a légellenállási együtthatója rendkívül alacsony, mindössze 0,23, ami kategóriájában kiemelkedő. Habib elárulta, hogy eredetileg csak ferdehátú változatot terveztek, a szedán ötlete csak később született meg.