És most jön a „kemény rész”: mit jelent ez pontosan az időseknek? Például azt, hogy az „utazási utalvány” bizonyos feltételek mellett válik használhatóvá – és nem mindenki jogosult automatikusan. Ha még nem töltötted be a 65-öt, de nyugdíjjáradékban vagy más ellátásban részesülsz – az utalvány még járhat. De az is igaz, hogy az utalvány érvényessége is szigorabb: a jogosultság évének január 1-től a következő év március 31-ig tart. Képzeljük csak el: Budapesten vagy Nyíregyházán, kimész az orvoshoz, vonatra szállnál, vagy családhoz utaznál – és vissza kell nézned, hogy jogosult vagy-e az utalványra vagy sem. A bizonytalanság hatalmas, még akkor is, ha az eddigi években minden „csak működött”.
És ami a leginkább aggasztó:
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Ez az egyetlen terület, ahol a Pixo tiszteletre méltó teljesítményt nyújt. Az alacsony vételár mellett az adók, az üzemanyag, a szerviz és a biztosítás is olcsó. Az 1,0 literes benzinmotor 60 mpg-t fogyaszt, amíg nem nyomod túl a gázt, és bár a Pixo 103 g/km CO2-kibocsátása éppen csak meghaladja az adómentes küszöbértéket, az éves úthasználati díj nem fogja csődbe vinni a bankot. Az adó valamivel magasabb lesz, ha az automata sebességváltót választod, ami 122 g/km-re növeli a CO2-kibocsátási értéket.
A Pixo egy unalmas, de ártalmatlan külsejű modell, amely azoknak a városi autóvásárlóknak fog tetszeni, akik egyszerűen csak a lehető legalacsonyabb pénzért szeretnének autózni, és nem törődnek a stílussal. De azok, akik egy kis vizuális csillogásra vágynak a pénztárcájukhoz képest, csalódni fognak. A hír belül sem sokkal jobb, ahol rengeteg bizonyíték van arra, hogy a Pixót a lehető legalacsonyabb áron építették. Sok a fakó, karcos műanyag és az egyszerű kárpitozás, de a pozitív oldalon a belső tér nem érződik túl ridegnek, így meglehetősen masszívnak és strapabírónak kell lennie.
Egy városi autó sosem lesz rendkívül praktikus, de még a kategóriájához képest is rendkívül kiábrándító a Nissan Pixo. 129 literes csomagtartója az egyik legkisebb az Egyesült Királyságban kapható autók közül, a magas peremes és keskeny nyílás pedig csak súlyosbítja a problémát. A hátsó ülések lehajthatók – de nem teljesen síkba –, és amikor a helyükön vannak, a felnőttek rendkívül szűkösnek találhatják a hátsó utasteret. A hely olyan szűk, hogy egyáltalán nincs kesztyűtartó, az utastér többi tárolórekesze pedig meglehetősen kicsi. Tehát ha Pixót vásárol, bárhová is megy, könnyen utazhat.
