Az új szabályozás alapján a nyugdíjból maximum 40 százalékot lehet levonni! A végrehajtás alól mentesített összeg jelentős növekedése, amely most a mindenkori nettó minimálbér 60 százalékát jelenti, célzottan a legnagyobb védelmet biztosítja azoknak, akik a legkisebb jövedelemből kénytelenek megélni.
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Az i10 régóta az erősebb játékosok közé tartozik a kategóriában, de mióta megjelentek a hibridrásegítéses vetélytársak, a korábban magabiztos vezethetősége már nem tűnik ki annyira – bár még mindig egyértelműen az erősségei közé tartozik.
Fontos azonban megjegyezni, hogy ez csak akkor igaz, ha elkerüljük a belépőszintű, szívó 1,0 literes motort. Ez ugyanis 62 lóerőt és 68 lb-ft (92 Nm) nyomatékot produkál – tehát nagyjából olyan gyors, mint amilyennek hangzik, vagyis: nem igazán. Felhajtani egy autópályára elég brutális élmény lehet, az előzésekhez pedig alapos tervezés szükséges. Nem meglepő módon a városi környezetben érzi magát leginkább otthon. A gyorsulás 40 mérföld/óráig (kb. 64 km/h) eseménytelen, de pont elég erőt kínál ahhoz, hogy enyhén gyorsítson a sebességhatár emelkedésével együtt. Ha viszont ennél többet várnánk el tőle, gyorsan kiderül, hogy kevés hozzá a kraft.
Ha azonban turbót szerelsz erre a motorra, jelentősen megnő a nyomaték, és általánosságban is sokkal dinamikusabbá válik az autó anélkül, hogy túl sokat veszítene a fogyasztásból. Ez az a motor, amellyel nyugodtan összevetheted a nagyobb teljesítményű, elektromos rásegítésű riválisokat, mint például a 194 lóerős MG 3-at.
A nagyobb, 1,2 literes motor nem húz olyan jól alacsony fordulaton, mint a turbós háromhengeres változat, de még így is hasznos nyomatékot ad alacsony fordulatszám-tartományban, és könnyedén mozgatja az egytonnás autót. Ezen felül simábban jár alapjáraton, mint a kategóriára jellemző háromhengeres motorok, és lineárisabb erőleadással rendelkezik, mint néhány downsized turbós motor – ezek mind olyan tulajdonságok, amelyeket értékelhetsz benne.
Elég erős ahhoz, hogy a megengedett országúti sebességhatárt gond nélkül elérje, anélkül, hogy minden fokozatban a piros tartományban pörögne vagy az lenne az érzésed, hogy feltartod a forgalmat – ami az alapmotorral gyorsabb utakon előfordulhat.
A motor 5000-es fordulatig pörög zajos vagy vibráló érzés nélkül, bár ez fölött a finom járás és a rugalmasság már kevésbé jó – valószínűleg az új, WLTP-szabványnak megfelelő elektronikus emissziószabályozók miatt, amelyek nem voltak jelen az előző, kissé könnyedebben pörgő i10-es változatoknál, amelyek elvileg ugyanazt a motort használták.