Ekkortól idősek nem vihetnek vissza FLAKONOKAT

2025.07.29-án indítottak petíciót az ellen hogy a Nyugdíjasoknak ne lehessen visszavinni flakonokat! Hogy miért?
Jelenleg már több mint 3 ezer automata és körülbelül ezer kézi visszaváltó működik kisebb üzletekben országszerte, és ezek száma folyamatosan növekszik. A MOHU továbbra is várja a további szolgáltató egységek csatlakozását a rendszerhez. Az automatákat a MOHU biztosítja, azonban mindennapi karbantartásuk, tisztításuk, valamint a megtelt tárolók cseréje és a környezetük rendben tartása a REpont-üzemeltető boltok felelőssége.

A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

—>> KÖVETKEZŐ OLDAL

Ez is érdekelhet:

A kínálatban megtalálható még a Fiat-csoport híres Twinair motorjának egy változata is, amely 2013 végétől már 105 lóerős teljesítményt kínál (szemben a korábbi 85-tel), mindezt a papíron változatlan fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékek mellett. Ez a kéthengeres motor a rajongók szerint különleges, egyedi hangzású, és hajlamos arra, hogy magas fordulaton is szívesen pörögjön – ugyanakkor sokak számára túl zajosnak és nyersnek hat. A motor ereje főként a fordulatszámmérő felső tartományában érvényesül, hiszen a maximális teljesítményt 6500-as fordulaton adja le, ám nem sokkal ezután már beleütközik egy lágy leszabályzásba. A sebességváltás után a fordulatszám 4000 környékére esik vissza, így az autó csak viszonylag szűk fordulatszám-tartományban mozoghat igazán hatékonyan.

A dízel fronton egyetlen alternatíva szerepel: az 1,3 literes JTDm turbódízel, amely a legutóbbi frissítésének köszönhetően 10 lóerővel lett erősebb, így most 93 lóerőt kínál. A károsanyag-kibocsátása is alacsonyabb lett. A motor alapvetően csendes és kulturált, amíg nem pörgetjük magas fordulatszámra – ott ugyanis hangossá válik, és elveszíti a dízeles finomságát.

Bármennyire is ígéretesek ezek a motorok, az Alfa Romeo által kifejlesztett „DNA” rendszer gyakran elrontja a vezetési élményt. Ez az elektronikus kapcsoló háromféle üzemmódot kínál a sofőr számára: Dynamic, Normal és All-weather. Ezek nemcsak a kormányrásegítést, a lengéscsillapítók karakterisztikáját, a gázreakciót, a kipörgésgátlót, hanem a turbónyomást is módosítják (a turbós modelleken). Elméletben ez egy jól hangzó technológia, a gyakorlatban azonban az egyik legbosszantóbb eleme az autónak. Különösen a gázpedál reakciója válik nehézkessé: Normal módban túlzottan puha, „gumiszerű”, és sok pedálút kell ahhoz, hogy a motor végre reagáljon. Dinamikus módban sokkal élénkebb, azonnal reagál, jól adagolható – teljesen érthetetlen, miért nem ez az alapbeállítás minden helyzetben.

Vezethetősége szempontjából a MiTo nem igazán éri el a kategóriaátlagot sem – pedig sokan többet várnának egy olyan márkától, mint az Alfa Romeo. Vannak pozitívumok is: jó a tapadása, a kanyarokban készségesen irányt vált, sőt, ha egy kicsit jobban megkergetjük, még szórakoztató is lehet. Azonban ezek az előnyök nem tudják ellensúlyozni a komoly hiányosságokat.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük