Egy emlékezetes történetben arról beszélt, hogy fiatalként sokszor hajszálon múlt, hogy komoly ba/ba kev/red/en. „Sokan mondták, hogy az a típus vagyok, aki a jég hátán is megél, de hogy hogyan, az mindig kérdéses volt. Volt egy időszak, amikor nem volt világos, hogy b/nö/ő lesz belőlem, vagy rendes ember” – mondta, majd hozzátette, hogy a b/rt/n gondolata mindig visszatartotta a legrosszabb lépésektől. EZ TÖRTÉNT PONTOSAN:
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A meghajtás terén az EL6 sem okoz csalódást: elöl egy 201 lóerős indukciós villanymotor, hátul pedig egy 282 lóerős állandó mágneses motor dolgozik – ez a kombináció állandó összkerékhajtást biztosít, összesen pedig 483 lóerős rendszerteljesítményt eredményez. Ez bőségesen elegendő ahhoz, hogy az autó dinamikus és élvezetes vezetési élményt nyújtson – legyen szó akár városi közlekedésről, akár autópályás száguldásról.
Alapfelszereltségként jár az intelligens adaptív futómű is, amely másodpercenként akár 500 beállítást is képes módosítani a vezetési körülményekhez igazodva. Ehhez társul kilencféle választható vezetési mód, amelyek között mindenki megtalálhatja a számára ideális beállítást – legyen szó komfortos utazásról vagy sportosabb élményről.
Az NT2.0 platform másik látványos hozadéka a technológiai felszereltség. Az autóban összesen 33 szenzoregység található – köztük egy nagy hatótávú lidar –, amelyek a környezetérzékelésben és a vezetéstámogató rendszerek működésében játszanak kulcsszerepet. A számítási teljesítményről négy darab Nvidia Drive Orin X chip gondoskodik, amelyek együttesen elképesztő, másodpercenként 1016 billió (igen, billió!) művelet végrehajtására képesek. Ezek a számok is világosan mutatják, hogy ma már nem az autóipari hagyományok, hanem a technológiai újítások vezetik a fejlődést – az elektromos járművek korszakában már inkább egy számítógép gurul a kerekeken, mintsem hagyományos autó.
Ez az érzés különösen erős az EL6 belső terében, ahol szinte teljesen eltűntek a fizikai gombok. Minden funkció a hatalmas, középen elhelyezett érintőképernyőn keresztül vezérelhető, amihez bizony hozzá kell szokni – főleg azoknak, akik a klasszikus, gombos műszerfalat kedvelik. A vezető és utas közötti emelt középső konzol nemcsak tárolórekeszt rejt, hanem vizuálisan is elkülöníti a két első ülés terét, és mintegy „futószalagként” vezeti a tekintetet egészen a masszív OLED kijelzőig.
A műszerfal kialakítása egyébként rendkívül letisztult, már-már minimalista, ugyanakkor az anyaghasználat minőségi, a kidolgozás precíz. Külön öröm, hogy a digitális vezetői kijelző és a szélvédőre vetített head-up display is alapfelszereltség – ezek a megoldások már most is előnyt jelentenek például a Tesla modellekhez képest.
A központi érintőképernyő gyorsan reagál az érintésekre, és szerencsére a klímavezérlés és néhány alapvető parancs külön gombként is elérhető – ez megkönnyíti a használatot vezetés közben. Egyelőre nincs Apple CarPlay vagy Android Auto támogatás, de a Nio szerint ezeken dolgoznak, és ha a vásárlók igénylik, be fogják építeni.