A 2025-ös Budapest P/ide rendezvényt június 28-án tartották meg, annak ellenére, hogy a rendezvényt a bíróság jogerősen bet/lto/ta. A gyüle/ezési jogról szóló törvény értelmében, ha egy rendezvényt jogerősen betiltanak, annak megszervezése vagy azon való részvételre történő felhívás vétségnek számít, amely akár egy évig terjedő szabadságvesztéssel is büntethető.
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A tesztautónk 20 colos kerekei és vékony abronyyaoldalai miatt időnként érzékelhető egy-egy kemény döccenés kátyún áthajtva, vagy épp túlságosan ideges reakció egy rossz minőségű aszfalton. Mindez azt jelenti, hogy az autó komfortszintje inkább „jó”, mintsem „nagyszerű”.
Pozitívumként említhető viszont a kabin csendessége – a Scenic mozgás közben meglehetősen halk. Az alapértelmezett, elektronikus hangzásvilág – amelyet a neves francia elektronikus zenei művész, Jean-Michel Jarre komponált – kevésbé tolakodó, mint sok más elektromos autó „szintetikus gyorsulási zaja”. Ráadásul ez teljesen kikapcsolható, ha valaki inkább a tényleges csendet preferálja. Kikapcsolt zajgenerátor mellett a Scenic menet közben alig hangosabb, mint a jóval nagyobb, fényűzőbb és drágább Volkswagen ID.7 – ez pedig igencsak Renault érdeme.
A jármű technológiája is fejlődött: az LG által szállított akkumulátorcsomag kétszintes kivitele 6%-kal nagyobb energiasűrűséget kínál, mint amit a Mégane modellben találunk. A hőszivattyú itt alapfelszereltség – a Mégane esetében ez csak a legmagasabb Iconic felszereltséggel érhető el.
Továbbá érdemes megemlíteni, hogy a Scenic 87 kWh kapacitású akkumulátora már méretében is versenyképes a prémium márkák jelentősen drágább modelljeivel. Ugyanakkor a Renault súlya jóval alacsonyabb, mint például egy i5-é – a mérlegelés során 1916 kg-ot mutatott, ami elektromos autós viszonylatban kedvező érték. Ennek eredményeként a Scenic remekül teljesít a mindennapi használatban: tesztünk során 313 mérföldes (kb. 504 km) hatótávot sikerült elérni, ami autópályán, kizárólag nagy sebességgel haladva is körülbelül 260 mérföldet (kb. 418 km) jelentett. A töltési tesztünk során az autó átlagosan 114 kW teljesítményt vett fel 10% és 90% töltöttségi szint között, ami szintén korrekt eredmény.
A tesztautónk 87 kWh-s Iconic kivitelben több mint 45 000 fontba kerül – ez elsőre magas árnak tűnhet, ám figyelembe véve a felszereltséget és a valós hatótávot, a Renault árazása versenyképesnek mondható. Az alap Techno felszereltség sem tekinthető fapadosnak, de árban jóval kedvezőbb – kicsivel 40 000 font fölött már elérhető. E verzió választásával leginkább a Harman Kardon hangrendszerről, a panorámatetőről, valamint a fűthető, elektromos első ülésekről kell lemondani.