A nemzetgazdasági miniszter szerint novemberben jöhet az egyszeri, 91 milliárd forintos kompenzáció, ami átlagosan 39 600 forintot jelentene nyugdíjasonként. Ez azután járna, hogy a 2025-ös inflációs előrejelzést 3,2%-ról 4,5%-ra emelték. A kormány a választások közeledtével dönt majd az időzítésről.
ITT VANNAK AZ ÚJ HÍREK AZ UTALVÁNYOKRÓL:
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A Mazda formatervezési filozófiája lehetővé teszi a keskeny fényszórók, karcsú övvonal és bőséges króm használatát, ami összességében egy elegáns, komoly és prémium megjelenésű autót eredményez.
Elektronikai téren a CX-5 a G-Vectoring Control nevű dinamikus stabilitási rendszerrel rendelkezik, amely az erőforrás, a váltó és a futómű összehangolt vezérlésével követi az autó mozgását a kanyarív bejáratától annak csúcspontján át egészen a kijáratig. A rendszer finom nyomatékszabályzással segít a jármű tömegének tengelyek közti átrendezésében. A Mazda szerint ez egyfajta automatikus terhelésáthelyezés, amely észrevétlenül javítja a tapadást, a kormányreakciót és a menetstabilitást – egy érdekes megközelítés.
A motorosan nyíló csomagtérajtó hasznos, bár a Mazda túlságosan lassú hidraulikát választott hozzá.
A hajtáslánc-opciók igazán egyedivé teszik a CX-5-öt. A kínálat egy 162 lóerős, 2,0 literes szívó benzines négyhengeressel indul. Ezt követi a 191 lóerős, 2,5 literes szívó benzines motor, amely mind a négy kereket hajtja. A kínálatot egy 173 lóerős turbódízel zárja, első- vagy összkerékhajtással. Az üléspozíció olyan magas, mint amit egy családi SUV-tól várni lehet, az ülések pedig kellően állíthatók ahhoz, hogy kényelmes helyzetet találjunk bennük.
Minden modell megkapja a 10,25 colos infotainment kijelzőt, amely mára kissé régimódinak hat. A mérete elmarad a vetélytársakétól, a grafikája pedig inkább a 2010-es éveket idézi. Ugyanakkor logikusan működik, és természetesen Apple CarPlay és Android Auto támogatást is kínál.
A középkonzol és a szellőzők különösen elegáns hatást keltenek, míg a világos, kőszínű bőrkárpit sokat dob a beltér hangulatán.
A kijelző a műszerfal tetejére van „ráültetve” – ez nem a legszebb megoldás, viszont így a műszerfal alacsonyabb és kevésbé tolakodó, valamint masszívnak érződik.
A középkategóriás felszereltségtől felfelé 10 hangszórós Bose hangrendszer is jár, míg a 360 fokos parkolókamera a csúcsverzió kiváltsága.
A magas középkonzol kényelmesen támasztja meg a bal könyököt, a beltér anyagminősége pedig kissé prémiumabb érzetet kelt, mint amit az ár sugallna.
A tengelytáv éppen valamivel hosszabb, mint egy Volkswagen Tiguané, így a CX-5 hátsó üléssora bőséges láb- és fejtérrel várja a felnőtt utasokat is.
A használhatóságot fokozza a kétszintes döntési mechanizmussal ellátott hátsó üléstámla, amely akár 28 fokos dőlésszögig hátrahajtható.
A legtöbb vásárlót azonban a csomagtér fogja leginkább érdekelni – szerencsére a CX-5 ezen a téren is erős: a csomagtér 506 literes, egészen az övvonalig mérve.