A rendszer kulcseleme egy új típusú nyugdíjaskártya lesz, amelyet minden érintett megkap. Ezt vásárláskor le kell csippantani, a rendszer pedig automatikusan számolja, mennyi visszatérítendő áfa keletkezik. A maximális visszatérítési összeg nagyjából 15 ezer forint havonta. A visszatérített összeget a nyugdíjjal együtt kapják meg az érintettek, függetlenül attól, hogy készpénzben vagy bankszámlára érkezik. A hatóságok szerint a technológia vidéki kisboltokban is működni fog, így a rendszer országos.
Ekkor érkeznek a kártyák:
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Az ötödik generációs Kia Sportage formavilágával kapcsolatban a gyártó olyan vizuális jellemzőket kívánt elérni, mint az izomosság, modernség, dinamizmus és drámaiság – és nehéz lenne azt állítani, hogy ezek megvalósításában nem járt sikerrel.
Tesztcsapatunk ugyanakkor elgondolkodott azon, vajon szebb lett-e ezáltal a Sportage, mint korábban. Különösen az autó elejének dizájnja tűnik kissé túlzóan agresszívnek (noha a sötétebb karosszériaszínű tesztautónk esetében ez valamelyest tompult).
A felnik mérete 17 colnál kezdődik a belépőszinten, de a legtöbb nem-hibrid változat 19 colos keréktárcsán gördül – akárcsak a népszerű GT-Line felszereltség. A tesztelt példányon 18 colos felnik voltak, Continental gazdaságos gumiabroncsokkal, amelyek azonban nem nyújtottak különösen jó üzemanyag-hatékonyságot.
A hátsó rész, különösen a karcsúsított csomagtérajtó, erőteljesen emlékeztet a Kia EV6 modelljére – az összhatás azonban kissé időt igényel, hogy „megüljön” a szemnek. Lehet, hogy egy-két év múlva ezt az autót majd egy sikeres formatervként emlegetjük, de első ránézésre talán nem olyan vonzó, mint lehetne.
A Sportage az N3 platformot használja, amelyet a nagyobb Sorento, valamint a Hyundai Tucson és Hyundai Santa Fe is. Ez az alap egy acél monocoque karosszériaszerkezetet, független felfüggesztést és részidős összkerékhajtást kínál a legtöbb modell esetében, valamint keresztben beépített, négyhengeres motorokat.
A hajtáslánc-választék meglehetősen széles. A megfizethetőbb változatoknál található a 1,6 literes T-GDi turbós benzines motor, amelyhez 48V-os mild-hibrid rendszer kapcsolódik, hatfokozatú kézi váltóval vagy hétfokozatú duplakuplungos automatikával.
Emellett elérhető teljes hibrid (HEV) és plug-in hibrid (PHEV) változat is, amelyek ugyanarra az 1,6 literes turbós benzinmotorra épülnek, hatfokozatú automata sebességváltóval. A PHEV változat erősebb elektromos motorral és jelentősen nagyobb akkumulátorral rendelkezik, és csak összkerékhajtással kapható. A gyengébb HEV viszont választható elsőkerék- vagy összkerékhajtással is.
Ez az elsőkerék-hajtású HEV a tesztpályán 1658 kg-ot nyomott, ami érezhetően nehezebb, mint a 2016-ban tesztelt előző generációs Sportage volt.