A kormányzat azzal indokolja a lépést, hogy a támogatás így közvetlenül a nyugdíjasokhoz jut, nem pedig a boltoknál csapódik le. A minisztérium közlése szerint a szabályozás részletein még dolgoznak, beleértve az érintett termékkört és a technikai működtetést is. A cél az, hogy minden érintett szereplőnek elegendő idő álljon rendelkezésre a felkészülésre. A rendszer 2025 októberétől lép életbe, a visszatérítés igénybevételéhez pedig regisztrálni kell a nyugdíjaskártyára, amely automatikusan követi majd a jogosultságot.
VIA portfolio
Ez is érdekelhet:
A Kia már 2010-ben, a harmadik generációs Sportage bemutatásával felismerte az egyre növekvő igényt az „SUV coupé” stílusú autók iránt. Bár ezt a típust hivatalosan sosem nevezték így, a legújabb változat is hasonló filozófiát követ: formaközpontú dizájn, amely viszont kevésbé tágas utasteret kínál, mint a dobozosabb arányú középméretű riválisai – például a Toyota RAV4.
Ezt egy mérőszalaggal is könnyen igazolni lehet. A tesztünkön szereplő GT-Line S csúcsmodell – amely panoráma üvegtetőt is kapott – mindössze 920 mm-t kínál az ülőlap és a tető között a hátsó üléseken. Ez alig több, mint amit egy átlagos középkategóriás ferdehátú nyújt. Összehasonlításképp: a Toyota RAV4 teljes 80 mm-rel többet kínál. A lábhely ugyanakkor bőséges, de még így is valószínű, hogy ez az autó nem a legjobb választás, ha felnőtt gyerekeket is szállítani szeretnénk.
A középkonzol dekoratív, magasfényű fekete műanyaggal van borítva – amit ugyan sok tervező imád, de legalább nem karcolódik olyan könnyen, mint más autók hasonló felületei.
Ami a második sor korlátozott használhatóságától eltekintve mégis pozitívum, hogy a beltér összességében vizuálisan érdekes és ambiciózus. Olyan karakteres dizájnelemeket találunk benne, mint a „tomahawk” alakú légbeömlők vagy a szélesvásznú műszeregység és infotainment-panel, amelyek valóban vonzzák a tekintetet. Bár akadnak keményebb, olcsóbb hatású műanyagok, összességében a beltér meggyőző hatást kelt.
A vezetőülés kényelmes, jól alátámasztja a combokat és megfelelő oldaltartást nyújt. A kezelőszervek ergonómikus elrendezése segíti a könnyű kezelhetőséget, és kiváló rálátást biztosít a vezető előtti digitális kijelzőre, amely éles és jól olvasható grafikákat kínál.
Az infotainment rendszer többnyire érintőképernyős, de van egy kapcsolósor is, amely fűtés- és szellőzésvezérlő funkciókra váltható – ez sokat javít a használhatóságon.
A második sorban táskafüggesztő kampók és USB-C töltőpontok találhatók az első ülések háttámláján – ezek praktikus részletek. Hátul a csomagtartó általánosságban tágas, de az ülésekig mért 850 mm-es raktérhossz 110 mm-rel elmarad a RAV4-étől.
Van némi hasznos pakolóhely a padló alatt, sőt, a rolós csomagtérfedél is elrejthető, plusz táskakampók és 12V-os csatlakozó is segíti a pakolást.