A legfrissebb kutatások szerint továbbra is a Fidesz–KDNP a legnépszerűbb a 65 év felettiek körében, de támogatottságuk enyhén csökkent: jelenleg 41 százalékos. Ezzel szemben a Magyar Péter vezette Tisza Párt 25 százalékra erősödött, ami látványos előretörés a nyugdíjas szavazók között. A Demokratikus Koalíció csupán 6 százalékon áll ebben a korosztályban, míg más pártok együttesen sem érik el a 4 százalékot. A válaszmegtagadók aránya magas: 24 százalék.
EZT VÁRJÁK A NYUGDÍJASOK:
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Egy autó formaterve gyakran csak néhány futó megjegyzést kap az újságírói tesztekben – a Range Rover Evoque esetében azonban ez alól kivételt kellett tenni.
A szupersportautókat leszámítva, talán csak a Citroën DS3 (2010–2015) és néhány retró kisautó tudott ennyire erőteljesen a dizájnjára építeni, mint eladási érvre.
Az Evoque abból a törekvésből született, hogy a Land Rover egy fiatalosabb közönséget is megszólítson. Több dizájtanulmány is készült, amelyeket végül az LRX nevű koncepcióautó formájában csiszoltak tökéletesre, és ez a modell 2008-ban, a detroiti autószalonon mutatkozott be.
Még ekkor is kérdéses volt a jövője: lehetett volna belőle prémiumkategóriás Land Rover, vagy meg is maradhatott volna pusztán tanulmánymodellnek. Végül az egész formavilágot átvették, és a Range Rover név alatt vitték sorozatgyártásba.
Az Evoque a lehető legnagyobb mértékben az LRX szériaváltozata lett. A Land Rover eleinte ódzkodott attól, hogy a két autót – a koncepciót és a szériamodellt – együtt fotózzák, attól tartva, hogy a sorozatgyártású változat halványabbnak tűnik majd mellette.
Szerintünk ettől nem kellett volna tartaniuk. A mi szemünkben az Evoque ragyogóan sikerült értelmezése annak, hogy miként nézhet ki egy mai, vonzó, mégis karakteres megjelenésű 4×4-es. Az autó rendelkezik a jól ismert Land Rover Terrain Response rendszerrel, amely különböző üzemmódokat kínál sárra, hóra és egyenetlen terepre – így sokkal jobban teljesít a kijelölt utakról letérve, mint a legtöbb riválisa. A terepszögei is figyelemre méltóak, sőt akár 50 cm mély vízen is képes átgázolni.
A 2015-ös ráncfelvarrás frissített külsőt és belsőt hozott, de a legnagyobb újítás a Jaguar Land Rover saját fejlesztésű, Ingenium névre keresztelt motorjainak bevezetése volt.
Az új 2,0 literes dízelmotor 147 lóerős TD4 és 177 lóerős SD4 változatban készült. Erősebb, tisztább és takarékosabb volt, mint a régi 2,2-es – ugyanakkor sokkal megbízhatatlanabb. A hibás részecskeszűrő olajhígulást és motorproblémákat okozhat, míg a gyenge vezérműlánc rengeteg gond forrása lehet.
Ha mégis vonz a 2015 utáni modellek élesebb megjelenése, inkább válaszd a benzinest: akár 285 lóerős változatban is elérhető, vagy ott van a már említett 237 lóerős Si4 is.