A kormány közlése szerint „a jogosultságnak kettős feltétele van – az előző évben legalább egy napig nyugdíjasnak kell lenni, és a tárgyév februárjában is ebben a státuszban kell maradni”. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy akik januárban elhunynak, már nem jogosultak a 13. havi nyugdíjra, és a hozzátartozók sem igényelhetik helyettük.
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Ha ezt szem előtt tartjuk, akkor összességében elégedettek lehetünk azzal, amit ez a motor nyújt. Az ilyen típusú családi egyterűek – mint a Grand C4 Picasso – alapvetően nem igényelnek kiemelkedő motoros teljesítményt ahhoz, hogy jól betöltsék a szerepüket. És ez az autó nem is akar sportkocsi lenni, viszont a motorja éppen azt nyújtja, amire a legtöbb családi autósnak szüksége van.
Aggodalomra inkább az adhat okot, hogy a gyengébb dízelmotoros változatok esetében már előjöhetnek teljesítménybeli hiányosságok. A BlueHDi 150 motor éppen ideális ehhez az autóhoz: elég erőt ad, hogy a vezetés könnyed legyen, de közben nem fogyaszt sokat. Egy kisebb motor viszont nehezen birkózhat meg a Grand C4 Picasso tömegével, ami azt jelentené, hogy a vezetőnek gyakrabban kellene nagyobb gázt adnia, ez pedig ronthatja az üzemanyag-fogyasztást és csökkentheti a vezetési élményt.
Itt mutatkozik meg igazán az autó viszonylag új platformja, még a mai, modern mércével nézve is. Már az első találkozás a kisebb Citroën C4 Picassóval azt sejtette, hogy a gyártó komoly lépést tett előre: az új modell dinamikában végre utolérte a kategória élvonalát. Ez az érzés pedig csak megerősítést nyer a nagyobbik változat, a Grand Picasso volánja mögött.
Ahogy elindulunk vele, azonnal feltűnik, milyen finoman, ruganyosan mozog – pontosan úgy, ahogy az egy tágas családi egyterűtől elvárható. Az viszont külön figyelemre méltó, hogy ezt a kényelmet nem váltja ki semmiféle komoly hiányosság a stabilitás, az úttartás vagy az irányíthatóság terén. A kocsi jól fekszi az utat, nagy sebességnél is nyugodt marad, és minden kanyarban biztonságosan viselkedik. Bár semmiben nem kimagasló, szinte minden fontos szempontból nagyon közel áll a kategória legjobbjaihoz.
A kormánykerék elég nagy, és az alul lapított kialakítása egyesek számára zavaró lehet, főleg kanyarodás közben, amikor gyakran kell forgatni. Mindezek ellenére maga a kormányzási rendszer kellemes tempóban reagál, jól összehangolt a futómű tapadási képességeivel, és a futómű geometriája is jól működik: enged némi oldaldőlést, de ezt finoman, következetesen szabályozza. Nem engedi, hogy a kocsi túlságosan megdőljön, és azt sem, hogy hirtelen, kontrollálatlan mozgásba kezdjen.