A rendőrség a menet idejére ideiglenes kamerákat telepített a környékre! Bár a rendőrség előzetes határozatában be/ilt/tta a rendezvényt – hivatalos indokként közrend- és közbiztonsági veszélyt említve –, a szervezők százezres részvételt regisztráltak. A szakértők megszólaltak ez várhat a részvevőkre! MUTATJUK A RÉSZLETEKET!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A biztosítási besorolás szempontjából a Junior belépő szintű, enyhén hibrid hajtású, „Ibrida” nevű változata a 26-os csoportba tartozik. Ez viszonylag magasnak számít, különösen annak fényében, hogy például a sokkal erősebb, 153 lóerős Ford Puma, annak is a sportos ST-Line S kivitele csak a 17-es csoportba esik. Ennél még kedvezőbb példát is találunk, például a Renault Captur esetében, amely már a biztosítási skála 11-es kategóriájában kezdődik, tehát jóval olcsóbban biztosítható.
Az elektromos Junior, vagyis az Elettrica változat a 23-as biztosítási csoportba esik, ami valamivel kedvezőbb, mint például a konkurens Kia EV3, amely a 33-as csoportba van besorolva. Az Elettrica tehát jobb ajánlat ebből a szempontból is, ráadásul nagyjából egy szinten van a belépő szintű Skoda Elroq modellel, amely a 22-es kategóriában szerepel. A drágább és jóval erősebb „Veloce” kivitel viszont már a 34-es biztosítási csoportba tartozik. Ez még így is egy kategóriával alacsonyabb, mint a nagyobb, 81,4 kWh-s akkumulátorral felszerelt Kia EV3, tehát az Elettrica Veloce teljesítménye ellenére sem számít kiemelkedően drágának biztosítás szempontjából.
A Junior elektromos változata nemcsak biztosítási szempontból lehet előnyös, hanem cégautóként is ideális választás lehet, mivel alacsony az úgynevezett Benefit-in-Kind (BiK) adókulcsa, amely az Egyesült Királyságban az alkalmazotti juttatásként kapott autók után fizetendő. Ez különösen fontos lehet azok számára, akik magasabb jövedelemadó-kategóriába esnek: a 2025/26-os pénzügyi évben például 428 font levonással kell számolniuk évente, míg a következő évben ez az összeg 570 fontra emelkedik.
Ugyanakkor fontos tudni, hogy az elektromos autók 2025-től már nem mentesülnek a szokásos éves gépjárműadó (VED) alól, tehát az Alfa Junior Elettrica esetében is meg kell fizetni ezt a díjat. Hasonlóan, a hibrid Ibrida változat sem élvez kedvezményt a hibrid hajtáslánca miatt – tehát ugyanúgy a normál adókulcs vonatkozik rá is.