Sokan úgy érzik, mára eltűnt a régi munkafegyelem. Gyakoribb a késés, a figyelmetlenség és a minimális erőbefektetés. Vannak, akik már az első kihívásnál munkahelyet váltanak, mások inkább csak „ott vannak”, mintsem dolgoznak. A felelősségérzet sokaknál háttérbe szorult, helyette a „csak legyen meg valahogy” hozzáállás lett jellemző. A home office és a túlzott szabadság gyakran elmosta a határokat a munka és a lazsálás között – sok helyen hiányzik az önfegyelem és a belső motiváció.
LÉTEZIK MÉG BIZTOS, „NYUGDÍJAS ÁLLÁS”?
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Az Egyesült Királyságban tett rövid, de élvezetes tesztút során változatos útvonalakat jártunk be, autópályákat, főutakat és városi szakaszokat egyaránt. A hőmérséklet körülbelül négy Celsius-fok volt, és a fedélzeti számítás szerinti 2,8 mérföld/kWh fogyasztás meglehetősen impresszívnek bizonyult. Figyelembe véve az agresszív vezetési stílusunkat és a nehéz körülményeket, ez egyáltalán nem rossz eredmény – melegebb időben, normál vezetés mellett ennél jóval többre számítanánk.
Másrészt az XPeng G6 meglepően fürge egy elektromos SUV-hez képest. A kormányzás közvetlen, a tapadás pedig jó, még a hideg és jeges útfelületeken is, ahol teszteltük. A hátsó kerekeken 281 lóerő teljesítmény áll rendelkezésre (Európában elérhető egy összkerékhajtású „Performance” modell is, bár az Egyesült Királyságban a megjelenéskor még nem), így az XPeng G6 gyorsan reagál, ha szükség van rá (0-100 km/h-ra 6,2 másodperc alatt gyorsul), de nem túlzottan; magabiztosan lehet vele kihajtani csomópontokból vagy felhajtani az autópályára, miközben az intelligens biztonsági rendszerek megakadályozzák, hogy a gumik megcsússzanak.
A gázpedál jól adagolható, a fékpedál pedig kiegyensúlyozott érzetet nyújt – a regeneratív fékezés és a hagyományos tárcsafékek közötti átmenet szinte észrevehetetlen. Többféle visszatöltési mód választható a központi érintőképernyőn, a legerősebb beállítás lehetővé teszi az úgynevezett „egy pedálos” vezetést. Ha most keresel új autót, talán soha nem volt jobb alkalom arra, hogy szélesítsd a látóköröd és kipróbálj valami újat. A választék óriási, az új és régi gyártók egyaránt feszegetik a határokat, és lerövidítik a termékciklusokat, hogy versenyképesek maradjanak.
A kínai XPeng erre kíván ráerősíteni az G6 elektromos SUV bevezetésével, amely a közeljövőben megjelenő Tesla Model Y kihívója lesz. Ez a modell vezeti majd a termékoffenzívát, amely a nagyobb G9-cel és egy luxus MPV-vel folytatódik, majd 2027-ben további két modellt mutatnak be. A vállalat, amelyet az Egyesült Királyságban az International Motors (IM) importőr támogat, 2025 végére húsz kereskedés megnyitását tűzte ki célul.
Mi különbözteti meg az XPengt a többi márkától? A vezetők szerint „meg akarják törni a sablont” – ezt pedig segíti, hogy a globális munkaerő több mint 40 százaléka K+F területen dolgozik, és a tervezőcsapatban olyan nagy márkák volt munkatársai dolgoznak, mint az Audi vagy a Ferrari. Az XPeng célja, hogy „a legjobb okos, tisztán elektromos márka” legyen, bár ennek pontos jelentése még kérdéses.
Bár a G6 nem tűnik túl hagyományosnak, aerodinamikailag jól sikerült, alacsony, 0,248-as légellenállási együtthatóval rendelkezik. Kétféle akkumulátor választható hozzá, viszont csak egyetlen felszereltségi szint létezik – vagyis a panorámatető, a 15 colos infotainment rendszer, a 18 hangszórós audiorendszer és a Michelin Pilot Sport EV gumikon gördülő 20 colos kerekek mind alapfelszereltségnek számítanak.
Az árakat még nem jelentették be, de várhatóan a hátsókerék-hajtású Standard Range verzió körülbelül 40 000 fonttól indul majd, míg a nagyobb akkumulátorral szerelt RWD Long Range körülbelül 45 000 fontba kerül majd. Az autók egy töltéssel legfeljebb 270, illetve 354 mérföldes hatótávot kínálnak.