Fekete Csütörtök! Tragédia a Quimby zenekarban!

Elfo/ató/arancs van érvényben Medve Ákos, a Quimby egykori dobosa ellen. Medve Ákos neve ismerősen cseng a magyar zenei életben: a zenész a kilencvenes évek elején ült a dobok mögé a Quimby megalakulásakor, Kiss Endre, az akkori gitáros javaslatára. Egy korábbi interjúban elmondta, volt idő, amikor felmerült, hogy ő vegye át az énekesi posztot Kiss Tibor helyett, végül azonban a dobos szerep maradt az övé.

A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

—>> KÖVETKEZŐ OLDAL

Ez is érdekelhet:

Ami a töltést illeti, hivatalosan az Ioniq 5 akár 233 kW-tal is képes tölteni, ami lehetővé teszi, hogy az akkumulátor töltöttségi szintje 10%-ról 80%-ra mindössze 18 perc alatt emelkedjen. Ehhez azonban szükség van egy 800 voltos rendszerrel kompatibilis, 350 kW-os gyorstöltőre – ha ez nem áll rendelkezésre, akkor a töltési sebesség jelentősen lassabb lesz. Ez azt jelenti, hogy bár az autó technológiai szinten rendkívül fejlett, a gyors töltés lehetősége mégis nagyban függ a megfelelő infrastruktúra elérhetőségétől.

Az Ioniq 5 egyik kevésbé előnyös tulajdonsága, hogy az értéktartása – vagyis az úgynevezett „residual value” – elmarad néhány közvetlen vetélytársától. Ez azt jelenti, hogy három év használat után az autó értékének mekkora része marad meg az eredeti vételárhoz képest. Az Ioniq 5 esetében ez modellváltozatonként eltérő, és nem mindig kedvező. A legnagyobb értékvesztést például az N Line S összkerékhajtású verzió szenvedi el, amely három év után az eredeti árának csupán 40 százalékát tartja meg. Ez meglehetősen alacsony, különösen ha figyelembe vesszük, hogy egy felsőkategóriás, jól felszerelt változatról van szó.

Ezzel szemben a belépő szintű Ioniq 5 – amely eleve a legolcsóbban megvásárolható – már sokkal jobb értéktartással bír, az értékcsökkenése körülbelül 44 százalékos, ami már közel áll az elektromos középkategóriás autók átlagához. Ez azt jelenti, hogy hosszabb távon ez lehet a legjobb választás azoknak, akik a kiadásokat is szem előtt tartják.

A modellcsalád csúcsán álló sportváltozat, az Ioniq 5 N, különösen jó eredményeket mutat ezen a téren. Ez a nagy teljesítményű változat három év után az értéke mintegy 56 százalékát képes megtartani, ami nagyon erős arány a teljesen elektromos autók körében, különösen a sportos szegmensben. Összehasonlításképp: a mechanikailag hasonló Kia EV6 körülbelül 50 százalékos értéktartást mutat, vagyis az Ioniq 5 ezen a téren néha jobban, néha rosszabbul teljesít, attól függően, melyik verzióról van szó.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük