A porral együtt járó légköri nedvesség hatására már vasárnap délutántól vastagabb felhőréteg alakulhat ki, főként a nyugati országrészben. Helyenként esőre, sőt, „sáresőre” is lehet számítani, amely a járműveken kívül a háztetőket, ablakokat és teraszokat is vastagon beboríthatja. A következő hét elején is marad az erősen felhős, csapadékos idő. A szaharai por és a nedvesség kombinációja nemcsak esztétikai probléma: ez a különleges légköri jelenség megnehezíti a kültéri munkát, a közlekedést, sőt, még a tüdőnek sem tesz jót.
AZ ÁRAMELLÁTÁSSAL IS GONDOK LEHETNEK!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A Land Rover Defender Octa egy teljesítmény SUV, amely ellentmond a tipikus elvárásoknak, különösen egy olyan kategóriában, amelyet gyakran a praktikum feláldozása jellemez a sebesség és a kezelhetőség érdekében. Míg sok teljesítmény SUV-t úgy terveznek, hogy inkább az aszfalton legyen dinamikus, és a terepképesség rovására megy, az Octa más megközelítést alkalmaz, és mindkét jellemzőre fókuszál: a teljesítményre és a terepalkalmasságra, anélkül, hogy kompromisszumot kötne.
Itt van egy áttekintés, mi teszi különlegessé a Defender Octa-t:
Az Octa egy 627 lóerős, 4,4 literes turbó V8-as motorral van felszerelve, amelyet egy nyolcfokozatú automata váltó hajt. Ez a motor ismerős lehet a Range Rover Sport SV-ből, de az Octában jelentős fejlesztéseket kapott, hogy ne csak az aszfalton, hanem terepen is kiemelkedjen. A jármű gyorsított kormányzási áttétellel, Tenneco 6D összekapcsolt adaptív felfüggesztéssel és egyéb fejlesztésekkel rendelkezik a jobb teljesítmény érdekében minden körülmény között.
Az Octa kifejezetten extrém terepezésre van építve, új hosszabb első és hátsó kart, új hátsó futóműveket és felfüggesztési elemeket kapott. A jármű nyomtávja 68 mm-rel szélesebb lett elöl és hátul, és 28 mm-rel magasabb, mint a szokásos Defender. Ezek a változtatások javítják a földfelszíni hasmagasságot, a feljutási és lejövési szögeket, és még a vízáteresztő mélységet is növelik (900 mm-ről 1000 mm-re). Az maximális hasmagasság lenyűgöző 323 mm, amely messze meghaladja a szokásos Defender 291 mm-ét.
Annak ellenére, hogy mindezen fejlesztések megtörténtek, az Octa nem kompromittál a kezelhetőségben. Valójában a dőlésszög központját megőrizték, így a jármű nem hajlamos az oldalirányú dőlésekre, amelyek sok magasabb terepjárónál előfordulnak. Tehát, bár az Octa magasabb és több futómű-travel-el rendelkezik, meglepően jól kezelhető, még a kanyarodáskor is. Az Octa az első modern Land Rover, amely minden-terep gumikat kap gyári felszerelésként. A Goodyear Wrangler gumik háromrétegűek, és jelentősen keményebbek és jobban ellenállnak a defektnek, mint a szokásos minden-terep gumik, így ideálisak a legkeményebb terepen való vezetéshez. Ha inkább aszfaltorientált gumit szeretnél, választhatsz Michelin vagy minden évszakos gumit, de a Goodyear Wrangler a széria része.