A HUN-REN kutatói komoly figyelmeztetést adtak ki: a szaharai por nemcsak látványos szennyeződés, hanem súlyos energetikai tényező is. A por lerakódása és a besugárzás csökkenése jelentősen rontja a napelemes rendszerek teljesítményét – márpedig ez áramtermelési zavarokhoz vezethet. Ha a szél megerősödik, vagy a légköri instabilitás fokozódik, akár átmeneti áramkimaradások is bekövetkezhetnek egyes területeken. A kutatók szerint a jelenség egyre gyakoribb lesz, ezért a jövő energiaellátásában komoly kihívást jelenthet – amit nem lehet többé figyelmen kívül hagyni.
VIA MET/HUN-REN
Ez is érdekelhet:
A 6D összekapcsolt felfüggesztési hidraulika kulcsszerepet játszik az Octa kiváló karosszéria-ellenállásában durva terepen. Ez a rendszer javítja a jármű stabilitását, és lehetővé teszi, hogy az autó jobban kezelje az egyenetlen vagy kemény felületeket. Azonban ennek összetettsége miatt nem elérhető a Defender 90-nél, ezért az Octa csak a 110 konfigurációban kapható. Ez egyben azt is magyarázza, hogy a Defender eladások 80%-a a 110-es modellből származik, így logikus, hogy a Land Rover ezt a méretet választotta a teljesítmény-változat számára.
A Defender Octa egy igazi erőmű, amely egyesíti a teljesítményt és a valódi terepképességet. Képes kiemelkedni minden környezetben, legyen szó durva ösvényekről vagy kanyargós utakról. A 627 lóerős V8, a minden-terep gumik és az adaptív felfüggesztés a legjobbakat hozza ki mindkét világból, biztosítva, hogy ne kelljen kompromisszumot kötni a teljesítmény vagy a praktikum terén.
A Land Rover igazán újraértelmezi a teljesítmény SUV-t az Octa-val, egy olyan kivételes járművet alkotva, amely a teljesítményt és a terepképességet tökéletesen egyesíti, és bármilyen felszínen képes teljesíteni – anélkül, hogy bárhol is feláldozná a vezetési élményt. Mint minden más Defender, az Octa vonzerejét is szinte teljes egészében az határozza meg, amit képes nyújtani. A belső térben, az Edition One felszereltség „felvágott” karbonfóliás díszítésein és néhány új, jól formázott, kényelmes „body and soul” sportülésen kívül (amelyek, akárcsak a Range Rover Sport SV ülései, beépített hangszórókkal rendelkeznek, amelyek mély basszust sugároznak közvetlenül a hátunkba; még mindig nem vagyok teljesen biztos abban, hogy miért) a tesztautó nem tartalmazott semmilyen más teljesítmény-orientált díszítést.
A szokásos tér és sokoldalúság mind jelen van. Mivel csak 110-es modellben elérhető, az Octa négy utasajtóval, valamint a szélesen nyíló, oldalra nyíló csomagtérajtóval rendelkezik, amelyhez a pótkereket is csatolják – ezt valószínűleg gyakran fogja szidni a szűk parkolóhelyeken, mivel megnehezíti a csomagtérhez való hozzáférést (és talán ezért parkolnak sok Defender tulajdonos inkább orral befelé). Csak ötüléses kabinnal érhető el.
Ha jól megnézi, egy-két fekete gyémántmotívumot találhat – az Octa modell azonosítóját – az utastérben, különösen a kormánykereken, a vezetési mód gombon a hat órás pozícióban, amelynek funkcióját hamarosan ismertetjük.
Egyébként a kabin rengeteg hasznos tárolóhelyet kínál, sok helyet biztosít felnőttek számára az első és hátsó ülésekben, és hasznos mennyiségű fizikai vezérlőelemet is elhelyeztek az első ülésnél.
A JLR Pivi Pro infotainment rendszere túlnyomórészt könnyen navigálható, és hasznos terepjáró üzemmódokat kínál (például külső kamerák segítenek a jármű szélsőségeinek megítélésében akadályok leküzdésekor).