Az épületek egy része súlyosan megrongálódott, és a becslések szerint a területének mintegy fele érintett a kárban. Sérültekről egyelőre nem érkezett hír. A történtek után a hatóságok a svájci katasztrófavédelmi alapjától kértek segítséget. A hegyoldalon néhány nappal az evakuálás után már történt egy kisebb földcsuszamlás, a törmelék a gleccseren halmozódott fel.
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A bZ4X hossza 4 690 mm, szélessége 1 860 mm, vagyis 90 mm-rel hosszabb, de 5 mm-rel keskenyebb, mint a testvérmodell RAV4 SUV. A teljesen elektromos crossover alacsonyabb is a talajhoz képest, magassága 1 600 mm, míg a RAV4-é 1 685 mm.
A bZ4X utasterében néhány különös dizájnelem található, amelyek befolyásolják a praktikumot. Elöl nem találsz kesztyűtartót, mert a Toyota egy letisztultabb műszerfalat próbált ki, hogy növelje a belső teret. Ez furcsa kompromisszum, és szerintünk túlzásba vitték, hiszen más, teljesen új elektromos riválisok mindkettőt – nagy belső teret és kesztyűtartót – képesek biztosítani. A hátsó szélvédő törlő hiánya is bosszantó lehet, bár a Toyota azt állítja, hogy a bZ4X aerodinamikája olyan jó, hogy nem is fogod hiányolni. Majd meglátjuk.
Nagy ajtózsebek és egy hasznos középső rekesz viszont kellemes extra, és különösen tetszik, hogy a középkonzol okostelefon-tálcáján van fedél, így nem leselkedsz rá minden értesítésre, ami felvillan a kijelzőn. A kormányoszlopon bőséges az állítási lehetőség (hossz- és dőlésszög), míg a hátsó utasok értékelni fogják a plusz légbeömlőket és USB portokat a hátsó ülésnél.
A bZ4X alacsonyabb tetővonala és letisztultabb megjelenése eltér a testvérmodell RAV4 robusztusabb, egyenesebb stílusától. A Toyota azonban nem csupán egy látványos crossover modellt akart létrehozni – a bZ4X fejlesztésében a terepjárásban jártas Subaru is részt vett, így a modell terepképességek terén is felülmúlja sok közvetlen riválisát.
Már egy gyors pillantás is elárulja, hogy a bZ4X külső formavilága merészebb: éles szögek, modern LED-es nappali menetfények és sportos hátsó szárny fogad, utóbbin dupla szárnyas kialakítás javítja az aerodinamikát. A robusztus, fekete műanyag kerékjárati ívborítás arra utal, hogy az összkerékhajtású változat némi tereptudással is rendelkezik.
A belső tér tisztességes minőséget kínál, de kevés benne az izgalom és a látványosság. A gyakran használt felületekhez jó minőségű anyagokat használtak, de az utastér összhatása kissé sötét és komor lehet – különösen, hogy csak fekete vagy világosszürke szintetikus bőrkárpit közül lehet választani. A külső színpaletta sem túl bátor: a legtöbb árnyalat fekete, szürke vagy ezüst, csak a Dark Blue metálkék és a Scarlet Flare gyöngyházpiros visz egy kis színt a választékba.