A gondosóra egy könnyen használható jelzőeszköz, amely egyetlen gombnyomásra kapcsolatba lép a 24 órás diszpécserközponttal. Jelenleg több mint 750 ezer ember használja a készüléket, amely eddig már 40 ezer életet mentett, és csaknem félmillió esetben segített általános problémák megoldásában.
A program most egy új szakaszba lép, hogy még szélesebb körben elérhetővé váljon a legidősebbek számára. 2025 áprilisától a 80 év feletti állampolgárok automatikusan, előzetes igénylés nélkül kapják meg a gondosórát.
ÍGY ÉRKEZIK MEG AZ ESZKÖZ ÉS EZT KELL VELE TENNI:
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A crossover és az SUV határvonalai elmosódottak, de kétségtelen, hogy a Suzuki SX4 S-Cross – és az SX4 sorozat – létezése azokra a kis terepjárókra vezethető vissza, amelyeket a Suzuki 1968 óta gyárt.
A későbbi változat, amelyet már majdnem elfelejtettek, a Jimny néven ismert, és 1998 óta velünk van. Ez már önmagában is figyelemre méltó hosszú élet, de csak egyenlő a korábbi SJ-sorozattal, és még mindig fiatalabb, mint az eredeti LJ (‘light jeep’) dizájn, amely 1969-től 1981-ig volt forgalomban.
Az SX4 S-Cross olyan autókkal versenyez, mint a Skoda Yeti és a Nissan Qashqai.
Az előző SX4, egy ötajtós, Giugiaro tervezte hatchback megelőzte az eredeti Nissan Qashqait, már a helyes név alatt forgalmazva, és viselte azt az ismerős 4×4-es megjelenést, amelyet most úgy tűnik, egyre több vásárló kíván.
De a Suzuki ajánlata túl kicsi volt, gyengén reklámozott, és valószínűleg még mindig túl különc ahhoz, hogy elérje azt a tipping point-ot, amely a Nissan évtizedeket meghatározó autóipari teljesítménye lett.
Második nekifutásra a Suzuki most azt állítja, hogy az új modell tökéletes lett. Az SX4 S-Cross néven ismert második generációs változat semmit sem osztozik elődjével. Most már egy valódi C-szegmenses vetélytárs, az osztály egyik legnagyobb csomagtartójával, és három rendkívül gazdaságos négyhengeres motorral kínálják. A Suzuki csúcsmodellje 2016 októberében kapott ráncfelvarrást, amely során a japán cég a crossoverét markánsabb orr-résszel, króm hűtőrácsot, új fényszórókat és magasabb hasmagasságot adott. Bár az új S-Cross dizájnja egy kissé eltérő irányba ment, mint az előző modellé, mégis a 2016-os ráncfelvarrás révén egy határozottan impozánsabb és izmosabb megjelenést kapott. Az első részlet mindenképpen emlékeztet az eredeti kompakt barátságos dühöngésére, és van egy ismerős, magas vállú profil is, amely a hátulján található.
A Suzuki világosan kihasználta az S-Cross nagyobb méretét, hogy előnyére fordítsa, és a vonalakat, amelyek végigfutnak az oldalfalakon, valamint a két részből álló hátsó lámpák kiszélesítését alkalmazza, hogy még nagyobb méretet sugalljon.
A kerékpálya jelenléte kulcsfontosságú a crossover vonzerejéhez, és bár ez a dizájn nem fogja megzavarni a Kia Sportage vagy a Hyundai Tucson modellek nagyágyúit, mégis enyhén vonzó, miközben társaságában van, és elég hosszú ideig megmarad az emlékezetedben, hogy kielégítő választásnak tartsd.
Az egyszerű test alatt az S-Cross egy tipikus, hagyományos autó. Az első felfüggesztés MacPherson rugóstagokkal, a hátsó pedig torziós rúddal van ellátva, és 100 mm-rel hosszabb tengelytávval rendelkezik, amely 2600 mm (ami az osztály átlagának megfelelő érték). Az autóhoz négykerékhajtás is elérhető, ha szükséges.