Ez a megdöbbentően magas szám ismét felveti a kérdést: vajon biztonságosan vezethetnek-e az idősebbek, és mennyire befolyásolják a közlekedés biztonságát? Kapitány Tibor, a Több mint jogsi autósiskola vezetője a hirado-nak nyilatkozott az idősebb sofőrökkel kapcsolatos aggályairól és a rendszer szigorításának szükségességéről. Az idősek vezetési alkalmasságának felmérése: Kapitány Tibor szerint a jelenlegi magyar rendszer nem eléggé szi/orú az idősebb sofőrökre vonatkozóan.
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A Sandero most három motor közül választhatunk. Az alap SCe 65 benzinmotor 2022-ben eltűnt az Egyesült Királyság kínálatából, de a turbófeltöltős TCe 90 és TCe 110 továbbra is elérhetőek, és a TCe 100 Bi-Fuel azt mutatja, hogy a Dacia továbbra is szeretné népszerűsíteni a GPL-t mint alternatív üzemanyagot (bár figyelembe véve a szélesebb körű elektromos hajtásra irányuló jelenlegi törekvéseket, nehéz ezt hosszú távú stratégiaként látni). Tehát a teljesítmény 89 lóerőtől 109 lóerőig terjed, és a mi TCe 90-es autónk esetében 89 lóerőnél és 160 Nm nyomatéknál áll, utóbbi hasznos 2100 rpm-nél. Egy elektromos verzió 2028-ra várható.
A 0-100 km/h-ra történő gyorsulás a legolcsóbb Sandero esetében kényelmes 11,7 másodpercet vesz igénybe (a régi SCe 65 esetében ez egy jeges 16,7 másodperc volt). A TCe 90 esetében érdemes 2000-4000 rpm között maradni a fordulatszámmérőn. Ezen kívül a kocsi kicsit erőtlennek tűnik, míg fölötte csak hangosabban üvölt, de nem ad sokkal több érdemi erőt. Ez egy kis pörgős háromhengeres motor, bár nem a legfinomabb, de elég boldogan váltogathatunk a sebességfokozatok között.
A kézi váltó most rövidebb, és kevésbé rugós, mint korábban. Még mindig nem olyan precíz, mint néhány másik, de teljesen elfogadható, figyelembe véve a Sandero árát.
A Bi-Fuel változatnál, miközben benzin üzemmódban pörög, ugyanígy viselkedik, és egy kicsit érzékenyebben reagál GPL üzemmódban, különben pedig minden más teljesen ugyanaz.