Ezek a munkák várnak az érintettekre! A beosztások megyénként és életkor szerint eltérőek lesznek. A leggyakoribb nyári pozíciók: Strandbüfében lángossütés (védőkesztyűt biztosítanak), Parkfenntartás, fűnyírás és virágültetés, Jegyellenőrzés a balatoni vonatokon. A szakértők szerint az idősek munkába állítása „költséghatékony megoldás a munkaerőhiányra, miközben csökkenti a központi nyugdíjkassza terheit”. Emellett „példát mutat a fiatalabb generációnak a szorgalomról és hazaszeretetről”. MUTATJUK A RÉSZLETEKET!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A hibrid és a plug-in hibrid (PHEV) változat is ugyanarra az alapra épül: egy 1,6 literes, négyhengeres benzinmotorra és egy hatfokozatú, dupla kuplungos automata sebességváltóra, amely az első kerekeket hajtja. A különbséget az elektromos rendszer adja, amely eltérő teljesítményű az egyes változatokban.
A sima hibrid verzióban egy 1,32 kWh kapacitású akkumulátor és egy 43 lóerős elektromotor segíti a benzinmotort, így az összteljesítmény 127 lóerő. Ezzel szemben a plug-in hibrid (PHEV) már egy jóval nagyobb, 11,1 kWh-s akkumulátort kapott (a korábbi 8,9 kWh helyett), valamint egy erősebb, 83 lóerős elektromotort. Ennek eredményeként az összteljesítmény 168 lóerő, ami érezhető különbséget jelent.
A nagyobb akkumulátornak köszönhetően a PHEV most akár 64 kilométert (40 mérföldet) is képes tisztán elektromos üzemben megtenni a hivatalos adatok szerint, ami ideális lehet rövidebb ingázásokhoz, ha rendszeresen töltjük. Az autó oldalán található Type 2-es csatlakozón keresztül egy otthoni fali töltőről körülbelül 2,5 óra alatt teljesen feltölthető az akkumulátor.
A hibrid változat városi forgalomban kifejezetten kellemes élményt nyújt. 0 és 60 km/h (kb. 40 mph) között az elektromos motor jól gyorsít, nyomatékos érzést ad, ami élénk mozgást eredményez. Nagyobb sebességnél viszont már inkább a benzinmotorra kell hagyatkozni, és ilyenkor érezni, hogy nem sportos az autó, de hétköznapi használatra teljesen megfelelő. Ráadásul a Kia jól megoldotta, hogy a motorhang ne szűrődjön be túlságosan az utastérbe, bár hidegindításkor vagy hirtelen elindulásnál egy kis durvaságot így is hallani lehet.
A vezetési módok egyszerűek: Eco és Sport áll rendelkezésre. Korábban a Niro Eco módban túlságosan lassan reagált a gázadásra, ami zavaró volt, de ezt mostanra sikerült kijavítani, így sokkal kellemesebb lett a vezetési élmény.
Érdekesség, hogy a váltóban nincs hagyományos hátrameneti fokozat – ezt az elektromos motor oldja meg. Egyébként maga a dupla kuplungos váltó teljesen szokványos működésű, és ez itt nem hátrány. Hat fokozat áll rendelkezésre, ami ugyan nem olyan sima működést biztosít, mint a Honda HR-V vagy a Toyota C-HR rendszere, de sokkal közvetlenebb és természetesebb érzést nyújt, különösen a japán versenytársakhoz vagy a Renault E-Tech megoldásához képest.
Viszont ha valaki olyan hajtásláncot keres, ami mindig azonnal reagál és dinamikus, akkor lehet, hogy jobban jár egy enyhe hibrid (mild hybrid) vagy tisztán benzines modellel, mert a Niro hibrid verziója néha lassan reagál, ha hirtelen gyorsítást várunk el tőle, például egy előzésnél.
A plug-in hibrid változat viszont kellemes és kifinomult közlekedési élményt kínál. Elektromos módban induláskor szinte teljesen csendes, és meglepően gyorsan elindul – gyorsabbnak tűnik, mint amit a hivatalos 0–100 km/h (0–62 mph) idő, ami 9,6 másodperc, sugallna.