Sajnos péntek hajnalban a családot arról értesítették, hogy Sándort már nem tudták megmenteni. A tragikus események teljesen felforgatták Bódi Guszti nyaralását, amelyet Margóval és egyik unokájukkal töltöttek. A hír hallatán a nyaralás rémálommá vált, és a testvér szorongva várta a friss híreket.
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A Cupra Leon korábbi plug-in hibrid változata kissé megosztó benyomást keltett: úgy tűnt, hogy a benne dolgozó hajtáslánc nem igazán illett egy sportos szellemiségű autóhoz, miközben a hatékonysága is gyorsan kezdett elmaradni a versenytársakétól. Épp ezért tűnt logikusnak utánajárni, mit is tud az új, erősebb motorral szerelt PHEV-verzió.
Az új hajtás egy 1,5 literes, turbós négyhengeres benzinesből, egy 19 kWh-s akkumulátorból és egy villanymotorból áll össze. Együtt 268 lóerőt és 420 Nm nyomatékot produkálnak, ami 7,1 másodperces 0–100 km/h-s gyorsulást tesz lehetővé. A végsebességet 250 km/h-ra korlátozták.
Papíron ezek az adatok egész meggyőzőek – de vajon elegek ahhoz, hogy felvegyék a versenyt a Golf GTI-vel vagy a Civic Type R-rel? Nos, ebben nem vagyunk teljesen biztosak.
Ha viszont nem klasszikus forró ferdehátúként, hanem „langyos” hot hatchként nézzük a modellt, amely hosszú távon komoly üzemanyag-megtakarítást kínál, máris értelmet nyer a koncepció. Ráadásul mozgás közben a hajtáslánc remekül használja ki az elektromos motor előnyeit – középtartományban olyan erőteljesen húz, mint sok valódi sportmodell.
A hatfokozatú DSG-váltó is sokat segít abban, hogy a Leon kihozza magából a gyorsulási potenciált. A váltások gyorsak, jól reagálnak – még ha a kormány mögötti váltófülek kissé kicsik és olcsó hatású műanyagból készültek is. A váltó automatikusan felkapcsol a piros vonalnál, de csak későn, így ez ritkán okoz gondot. Napi használat során is kulturáltan viselkedik, bár gyors hárompontos fordulóknál enyhe tétovaság tapasztalható.
‘Cupra’ üzemmódba kapcsolva az autóban mesterséges motorhang szólal meg, kiegészítve egy enyhe kipufogó-rotyogással. Maga az EA888 motor nem tartozik a legdallamosabbak közé, magas fordulaton inkább a szívóhang és a szelepcsattogás dominál. Mégis: minden alkalmazásában ez a motor rendkívül hatékony benyomást kelt, és dicséretes étvággyal pörög, hogy egyik kanyarból a másikba rántson – nincs benne semmi felesleges sallang, csak célratörő teljesítmény.