Ez a változás lehetőséget ad arra, hogy a helyi közösségek megvédjék életformájukat, hagyományaikat és szokásaikat. A Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium által előterjesztett törvénytervezet részletesen szabályozza a helyi közösségek önazonosságának védelmét. A tervezet értelmében az önkormányzatok meghatározhatják, hogy kik települhetnek be a településre, és milyen feltételekkel szerezhetnek ingatlant vagy létesíthetnek lakcímet.
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A vezetési élményre áttérve elmondható, hogy a Toyota Yaris jól teljesít különféle utakon, de főleg városi környezetben érzi igazán jól magát. A hibrid hajtás inkább nyugodt, kiegyensúlyozott vezetés mellett működik optimálisan, és ha valaki ezt tudja értékelni, akkor egy nagyon kényelmes, halk és takarékos autót kap cserébe.
Ez természetesen nagy kontrasztot jelent a GR Yaris-szal szemben, amely nevében ugyan hasonlít, de teljesen más világot képvisel: a GR gyakorlatilag egy négykerék-meghajtású, rally-autóból szelídített utcai sportkocsi, míg a sima Yaris egy elsőkerék-meghajtású, praktikus városi autó, egyszerűbb felfüggesztéssel – elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros kialakítással.
Összességében tehát a Toyota Yaris egy kiváló kompromisszum: modern, gazdaságos, jól felszerelt és könnyen kezelhető autó, amely kiváló választás lehet azoknak, akik egy megbízható, környezetbarát kisautót keresnek városba vagy akár hétköznapi ingázásra.
A Toyota Yaris, hasonlóan a Honda Jazzhez és a Renault Clio E-Techhez, képes rövid ideig tisztán elektromos meghajtással közlekedni alacsony sebességű városi forgalomban. Ehhez viszont tényleg óvatosan kell bánni a gázpedállal – ha túl erősen nyomjuk, a benzinmotor gyorsan be fog kapcsolni. Ez az elektromos üzemmód tehát nem hosszú távra való, inkább csak rövidebb szakaszokra, például amikor egy forgalmas belvárosi utcán araszolunk, vagy amikor piros lámpától indulunk el.
A Toyota hibrid rendszerének egyik legnagyobb előnye, hogy nem kell külön konnektorba dugni az autót, mint egy plug-in hibridet vagy tisztán elektromos járművet. Nincs szükség hosszabbítóra, otthoni töltőre vagy nyilvános töltőpontra. Ehelyett a Yaris akkumulátora menet közben töltődik fel. Ez úgy történik, hogy amikor fékezünk vagy csak gurulunk, a rendszer visszanyeri a mozgási energiát, és azt elektromos árammá alakítja, amit eltárol az akkumulátorban. Emellett a benzinmotor által termelt többletenergiát is felhasználja a rendszer az akkumulátor töltésére.
Az alapmodellben található 114 lóerős hibrid hajtáslánc és a viszonylag alacsony, 1085 kilogrammos önsúly lehetővé teszi, hogy az autó 0-ról 100 km/h-ra 9,7 másodperc alatt gyorsuljon. Ez nem számít sportosnak, és a 174 km/h-s végsebesség sem fogja megdobogtatni a gyorshajtók szívét – de nem is ez a cél. A Yaris nem egy versenyautó, és a legtöbb vásárlójának nem is az a fontos, hogy a végsebességet kihozza belőle, hanem hogy kényelmesen, gazdaságosan és hatékonyan közlekedjen a mindennapokban.