A forgó felhőtölcsér Atmagea és Horia között ért földet Ro/ániában Nyíregyházától pár kilóméterre, a vihar során másodfokú riasztás volt érvényben. A jelenséget több szemtanú is rögzítette az első vi/eók máris felkerültek a oldalakra, ahol percek alatt elterjedtek. A fel/ételeken jól látható, ahogy a sötét ég alatt kavargó tölcsér lecsap a mezőre, por- és törmelékfelhőt kavarva maga körül.
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A Double Cab változatot választja a brit vásárlók 95%-a, és nem véletlenül. A hátsó ülések meglepően tágasak egy pickuphoz képest – egy 180 cm magas utas kényelmesen elfér egy hasonló magasságú sofőr mögött. Középen akár harmadik utas is elférhet, de a vállterület szűkös lesz. Az egész utastérre jellemző viszont, hogy a padló magasan van, így a térded magasabban lesz, mint a csípőd, ami hosszú távon kényelmetlen lehet.
Fontos pozitívum, hogy a Double Cab választása nem jár teherbírás-veszteséggel: a 4×4-es modell akár 1 180 kg-ot is szállíthat, bár a magasabb felszereltségű modelleknél ez az érték némileg csökken a plusz extrák miatt. Elérhető strapabíró műanyag burkolat a platóra, a hátsó ajtó masszív, bár nincs rajta gázrugó a finomabb nyitás érdekében – mint ahogy néhány konkurensnél már megszokott. A rakodótér 67 mm-rel hosszabb, mint az előző generációé, és számos testreszabási lehetőség áll rendelkezésre a vevők igényeinek megfelelően. A magasabb felszereltségi szinteken megtalálható a C-Channel rakományrögzítő rendszer, amely mozgatható rögzítési pontokat kínál a platón.
A Navara robusztus alvázas kialakítása és összkerékhajtása az előző generációból lett átemelve. Egyes korábbi modelleknél előfordult alvázrozsda miatti törés, amely a plató leválásához vezetett, de a Nissan pontosan meghatározta, mely szériákat érintette ez a hiba, és az aktuális modellnél ilyen esetről nem érkezett jelentés. A 2,3 literes dízelmotor több mint 300 000 Renault és Nissan furgonban is bizonyított, így jól bírja a kemény használatot.
Biztonság terén még az alap Visia modellek is 7 légzsákot, menetstabilizálót és a Nissan FEB vészfékrendszerét kínálják, amely ütközésveszély esetén automatikusan fékez. Alapfelszereltség a hátsó Isofix gyerekülés-rögzítési pont és az LED nappali menetfény is. A kapcsolható összkerékhajtás, alacsony fokozat, valamint az elektronikus differenciálzár kiváló terepjáró képességeket biztosítanak. További segítségként megtalálható még a lejtmenet-vezérlő és elindulássegítő rendszer is.
A Nissan nagy hangsúlyt fektet a több lengőkaros hátsó felfüggesztésre, amely fejlettebb, mint a sok versenytárs által használt laprugós megoldás. Jó hír, hogy most már minden változatban alapfelszereltség, de a rugózás továbbra is kissé ugrálós, különösen terheletlenül.