Lázár János korábban világosan fogalmazott:
„A 14. havi nyugdíj célja nem az, hogy mindenki egyformán kapjon, hanem az, hogy a legkisebb nyugdíjakat kiegészítsük, és méltó megélhetést biztosítsunk az időseknek.”
Ennek alapján a támogatás nem mindenkinek jár majd automatikusan, sőt több csoport is kimaradhat a rendszerből.
Akik várhatóan nem kapják meg a 14. havi nyugdíjat: Magas jövedelmű nyugdíjasok: akik átlag feletti vagy kiemelkedően magas nyugdíjban részesülnek. Ideiglenes vagy rokkantsági ellátottak: a 14. havi juttatás kizárólag az állandó nyugdíjasokat érinti. Külföldi nyugdíjrendszerből ellátást kapók: akik nem Magyarországról kapják a nyugdíjukat, kimaradnak.
Résznyugdíjasok és tartósan külföldön élők: számukra sem lesz elérhető a plusz egyhavi támogatás.
ÍGY JUTHATNAK HOZZÁ A JOGOSULTAK:
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A Peugeot 508 Plug-in Hybrid 225 motorja alacsony fordulatszámon nagyon csendes, ha egyáltalán beindul álló helyzetben vagy menet közben – és ez a tulajdonsága a sebesség növekedésével is megmarad. A működtetése a kormányoszlophoz rögzített váltófülekkel vezérelhető (bár ezek kiábrándítóan vékonyak, nagyon műanyagosak és gyengék, és nem hívják elő a tapintási interakciót). Tesztelőink legtöbbször úgy találták, hogy az 508 kellemesen suhant az akadályok nélkül.
Ez a belső égésű motor egy átlagos családi autóhoz képest nagy fajlagos teljesítménnyel rendelkezik, literenként 111 lóerővel – így az elektromos hajtómotor amellett, hogy önállóan is meghajtja a motort, kitölti a nyomatékhézagokat, miközben a motor turbója forogni kezd, vagy amikor a nyolcfokozatú váltó fokozatban van. A mindennapi, nyugodt vezetés során nem veszi észre a motor be- és leállását, és azt sem, hogy milyen gyakran működik az autó elektromosan. A vezethetőség részleges gázzal jó. Csak akkor derül ki a hajtáslánc néhány hiányossága, ha gyorsabban, vagy kizárólag elektromos üzemmódban próbáljuk vezetni az 508-ast. Hirtelen nagyobb gázpedál-terhelés esetén észrevehetjük a belső égésű motor leállását; míg az elektromos motor készen állhat a reagálásra, a belső égésű motornak és a sebességváltónak egy másodpercre van szüksége a leálláshoz, mielőtt követni tudják a példát, ami kissé hiányossá teszi az egész hajtáslánc koherens egységére utaló benyomást.
Ha lakott terület elhagyása vagy kanyarvétel előtt saját maga alacsonyabb sebességfokozatba kapcsol, az enyhítheti a problémát. Eközben, amikor gazdaságos vezetés közben a lehető leghosszabb ideig le szeretné kapcsolni a belső égésű motort „Hibrid” üzemmódban, az elektromos motor korlátozott hajtásteljesítménye kissé megnehezíti a feladatot a nyílt úton – annak ellenére, hogy a Peugeot műszerfala elég hasznos.
Az 508-ast azonban választhatjuk „elektromos” vezetési módban is – és idővel, egyes városokban feltehetően erre is szükség lesz –, amikor a nulla emissziós teljesítmény szükség esetén erőtlenebbnek érződik. A teljes feltöltéssel elérhető hatótávolság akár 67 kilométer is lehet, az autó specifikációjától függően; de ezt nehéz reprodukálni, még araszoló forgalomban is. A jellemzően vidéki tesztútvonalunkon a 45-50 kilométer realisztikusabbnak tűnt; ami kissé kiábrándító bármely PHEV vezetői opció esetében 2023-ban.
Bármelyik vezetési módot is választja, az autó nyolcfokozatú automata sebességváltója simán, bár kissé lassan vált; és egy külön „B” váltógombbal választhat valami olyasmit, ami inkább az egypedálos vezetési módhoz hasonlít. Az azonban, hogy álló helyzetből mindig van kúszás, azt jelenti, hogy ez nem lehet egy igazi egypedálos vezetésű autó.