Így néz ki a víz alá került parajdi sóbánya

Megrázó képek jelentek meg arról, hogy néz ki most a víz alá került bánya mélye az erdélyi településen. A bányavállalat a két szigetelőgát felhúzásával próbálta megállítani a megduzzadt Korond-patak vizének beáramlását, de minden erőfeszítés ellenére a víz áttört. A sóbánya összes szintje víz alá került, a létesítményt végleg lezárták. MUTATJUK A RÉSZLETEKET!

A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

—>> KÖVETKEZŐ OLDAL

Ez is érdekelhet:

A frissített Corolla erősebb villanymotorja élénkebb érzést kelt elektromos (EV) módban, valamint könnyebbé és simábbá teszi a vezetést alacsony sebességnél, mint korábban.

Ez azonban csak addig igaz, amíg be nem kapcsoljuk az adaptív fékenergia-visszanyerő rendszert, amely a forgalmi viszonyok és az úthelyzet alapján változtatja a gázelvétel utáni lassulás mértékét. Hasonló rendszerekkel találkoztunk már néhány elektromos autóban is, de a Corolla megoldása sajnos kiszámíthatatlannak bizonyult, így nehéz vele igazán összhangban közlekedni.

Menetdinamikában nagyon hasonló a ferdehátú változathoz, vagyis a Corolla Touring Sports kombi kiegyensúlyozott futóművel, precíz kormányzással és jó úttartással rendelkezik. Bár nem olyan élvezetes vezetni, mint egy Ford Focus kombit, a saját összehasonlító tesztjeink során kényelmesebbnek és élvezetesebbnek találtuk, mint a Golf kombit.

Az 1,8 literes hibrid hajtáslánc 138 lóerős teljesítményt és 142 Nm nyomatékot nyújt, ami elegendő ahhoz, hogy a Corolla Touring Sports modellt 9,4 másodperc alatt gyorsítsa 0-ról 100 km/h-ra – ez 0,3 másodperccel lassabb, mint az ötajtós hatchback változat.

Ha a 2,0 literes hibrid változatra váltasz, a rendszer összteljesítménye 193 lóerőre és 190 Nm-re nő, ami 7,7 másodpercre csökkenti a 0–100 km/h gyorsulást. Mindkét változat végsebessége 112 mérföld/óra (kb. 180 km/h).

Ahogy az a CVT-váltós autóknál gyakori, ha keményen dolgoztatod a motort, a fordulatszám felpörgésekor hangos bőgés hallható. Azonban az újabb Corolla modellekben található továbbfejlesztett elektromos rásegítés miatt ez ritkábban fordul elő, mint korábban.

A Toyota jól bevált, úgynevezett „önfeltöltő” hibrid hajtáslánca továbbra is alacsonyabb fenntartási költségeket és jobb üzemanyag-fogyasztást ígér, mint sok hagyományos benzines vagy dízel alternatíva. A Toyota szerint az 1,8 literes motorral szerelt Corolla kombi akár 4,5 l/100 km (62,8 mpg) fogyasztásra is képes, míg a 2,0 literes változat, a nagyobb benzines motor ellenére, mindkét karosszériaformában akár 4,4 l/100 km (64,2 mpg) értéket is elérhet.

A valóságban több mint 5 l/100 km-es (50 mpg) fogyasztásra lehet számítani átlagos használat mellett, de azok, akik főként városban közlekednek – ahol a Corolla hibrid rendszere a leghatékonyabb –, könnyedén megközelíthetik a gyári fogyasztási értékeket.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük