“Hazajöttem Ázsiából. Eltelt azóta több mint 5 hónap, de még mindig nem lelt békére a lelkem a történtekkel kapcsolatban. Nem akartam, hogy a testem ne legyen képes teljesíteni, amit az agyam parancsba ad neki. Ez a videó nem a legrosszabb állapotomban készült. 5 héten át feküdtem járásképtelenül. Egyáltalán nem tudtam lábra állni. Semennyire. Anyukám jött le hozzám a Balatonra, látott el és cserélte az ág/tálat pis/lés után, mert a w/-ig sem tudtam hetekig elmenni. Utána is csak két mankóval.
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Ha viszont nemcsak országúton vagy városban szeretnénk használni az autót, hanem például terepen, erdőkben vagy hegyi ösvényeken, akkor is bízhatunk a Land Cruiserben – igaz, bizonyos helyzetekben nem fog olyan messzire eljutni, mint néhány komolyabb, kimondottan hardcore terepjáró. A Toyota ebbe a modellbe egy központi Torsen differenciálművet szerelt, amely képes a motor erejét arra a kerékre irányítani, amelyik a legjobb tapadással rendelkezik – vagy akár egyenlő arányban (50:50) is képes osztani az erőt az első és hátsó tengely között. A hátsó differenciálzár viszont elektronikus vezérlésű, ami azt jelenti, hogy nem lehet előre bekapcsolni, hanem csak akkor aktiválódik, amikor a rendszer érzékeli, hogy valamelyik kerék megcsúszott. Vannak olyan terepjáró-rajongók, akik jobban kedvelik az ilyen automatikusan működő megoldást, mások viszont inkább a kézi vezérlésű, „előre bekapcsolható” rendszert preferálják.
A Land Cruiser terepképességeit némileg korlátozza a hasmagasság és a tengelytáv is. A 215 milliméteres hasmagasság – vagyis az autó alja és a talaj közötti távolság – nem rossz, de nem is kiemelkedő, különösen terepezésnél lehet fontos ez a szám. A tengelytáv, vagyis az első és hátsó tengely közötti távolság 2,8 méter, ami meglehetősen hosszú, és ez csökkenti az úgynevezett „átgördülési szöget” – ez az a szög, amelyet az autó anélkül képes áthidalni, hogy felakadna. A hátsó túlnyúlás – vagyis az autó leghátsó pontja a hátsó tengelyhez képest – szintén korlátozza a terepképességeket, mivel a távozási szög (vagyis az az emelkedő, amin az autó hátulja felakadás nélkül tud lejönni) mindössze 17 fok. Ez például nagyjából fele annak, amit egy Ineos Grenadier modell tud, ami jól mutatja, hogy bár a Land Cruiser terepen sem jön zavarba, vannak nála erre még jobban specializált modellek is.