A 13 éves fiam egy holland vidéki városban, egy húsvéti nemzetközi focitornán az MTK színeiben súlyos kézsérülést szenvedett, operálni kellett. Eközben én Hollókőn tartózkodtam egy előre leszervezett látogatáson. Az édesanyja szintén Magyarországon volt. Mindketten folyamatos kapcsolatban voltunk a fiunkkal, az edzőkkel és az orvosokkal. Talán nem kell magyaráznom egy szülőnek se, hogy milyen érzés, amikor 1500 kilométerre vagy az idegen környezetben altatásra váró gyerekedtől.
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A Nissan nagy kockázatot vállalt az eredeti Qashqaival, és a második generációra nem meglepő módon konzervatívabb megközelítést alkalmazott. A mk2 modell követte az óriási sikerű képletet.
A Renault-Nissan Szövetség Közös Modul Család (CMF) platformján épült, a Qashqai 47 mm-rel hosszabb lett elődjénél, miközben alacsonyabb és egy kicsit szélesebb is lett. Ennek köszönhetően dinamikusabbnak tűnt, és egy kicsit kevésbé amorf volt, mint az első generációs autó, éles vonalakkal és vonzó részletekkel.
A CMF nem egy hagyományos platform volt, hanem egy moduláris területek csoportja, mint például a motorháztető, a kabin, valamint az első és hátsó karosszériaelemek. Ez lehetővé tette, hogy különböző méretű járművekhez is alkalmazható legyen.
A CMF architektúra összesen 11 Renault modellt szolgált ki, köztük a Renault Kadjart és Koleost. A Nissan először a Qashqai-val alkalmazta, majd az X-Trail-lel, és az Egyesült Államokban csak a Rogue-ot is ezen alapra építették.
A mk2, akárcsak elődje, Londonban lett megtervezve, Sunderlandben építették, és többségében az Egyesült Királyságban és Spanyolországban fejlesztették, így a Nissan szerint a felfüggesztése ideálisan illeszkedik az európai utakon való közlekedéshez.
A Qashqai acél monokokkját MacPherson típusú rugózás támogatta elöl. A hátsó felfüggesztés követi a modern trendeket, egyes modellek drágább felfüggesztéssel rendelkeztek, mint mások. Az itt bemutatott kétkerék-hajtású Qashqai hátsó felfüggesztése torziós gerenda, míg a négykerék-hajtású verziók többlinkes elrendezést kaptak. Ha egyetlen jellemzőt kellene kiemelni a mk2 Qashqai fejlődéséből, az az utastér lenne.
Az első generáció egy masszív műanyag kabin volt, amely még a ’90-es évekbeli terepjárókat idézte, miközben a kényelmet és a praktikumot igyekezett közelíteni a hatchbackekhez. A mk1-es kabin sokkal prémiumabb lett, elvetve a munkás, egyszerű műszerfalat, és egy karcsúbb, fényesebb dizájnt alkalmazott, amely nyilvánvalóan a koreai és német riválisoktól is merített inspirációt.
Azonban a fényes műanyagok és fémes kiegészítők mellett minden luxust igyekeztek kordában tartani. A Nissan a modern megjelenést választotta, de nem kockáztatott túlságosan a stílus terén, inkább az ergonómia és a használhatóság tökéletesítésére koncentrált.
A kényelmi szint és az észlelt minőség emelkedése segített a sikerben – az első ülések kiválóak voltak. Bár talán kevésbé vonzó, mint egy Kia Sportage vagy Hyundai ix35, a kapcsolók és a műszerek elrendezése, helye és funkcionalitása a Volkswagen csoport szintjén van. Nagy elismerés, és megfelelő egy olyan autóhoz, amelynek nem szükséges feltűnőnek lennie.
Hasonló józan ész található másutt is. A méretbeli növekedés javította a tágasságot; néhány extra centiméter itt-ott, de összességében sokkal tágasabbnak tűnt. A nyújtott tengelytáv miatt a hátsó utasok térde kevésbé ütközik az előttük lévő ülésbe, és bár az új Qashqai alacsonyabb lett, a tetővonal nem okozott problémát.
A csomagtartó is nagyobb lett – 20 literrel, és 1585 literes térfogatot kínál, ha az ülések lehajtva vannak – de ami még fontosabb, hogy jobban van csomagolva, egy 150 mm-rel magasabbra nyíló hátsó ajtóval és két fordítható padlópanellel, amelyeket fel vagy le lehet állítani, így összesen 16 különböző konfiguráció lehetséges, köztük egy teljesen sík padlóval.
Öt felszereltségi szint közül lehet választani, az alap Visia szint pedig már megfelelő felszereltséget kínál, beleértve az elektromos ablakokat, a tempomatot, az automatikus visszapillantó tükör fűtést, LED nappali világítást és hátsó lámpákat, futóművezérlést, valamint 16 colos acélfelniket. Belül egy 5 colos infotainment rendszer található, Bluetooth és USB csatlakozással, négy hangszóróval és manuális légkondicionálással.
Az Acenta felszereltségi szint választásával olyan luxusokat kapunk, mint a hat hangszóró, 17 colos könnyűfém kerekek, elektromosan hajtogatható tükrök, automatikus világítás és ablaktörlők, kétzónás klímavezérlés, valamint első ködlámpák.
A N-Connecta kivitelnél olyan technológiai finomságokat találunk, mint a Nissan okos látáscsomagja, amely magában foglalja a fényszóró asszisztenst, közlekedési táblák felismerését, vészfékezést, sávváltás figyelmeztetést és parkolási érzékelőket. Emellett 18 colos kerekek, matt ezüst tetőcsomagtartó, sportos első ülések, kulcsnélküli indítás és egy NissanConnect infotainment rendszer 7 colos érintőképernyővel, navigációval, DAB rádióval és 360 fokos kamerával.
A Tekna felszereltségű Qashqai-k még több kényelmet nyújtanak, például félig bőrből készült kárpittal, elektromosan állítható vezetőüléssel, 19 colos könnyűfém kerekekkel, fűthető első ülésekkel és szélvédővel, LED fényszórókkal és egy nyolc hangszórós Bose audiórendszerrel. Továbbá tartalmazza a Nissan Safety Shield Plus technológiát, amely a holttérfigyelőt, mozgó objektumok észlelését, hátsó keresztirányú forgalom figyelmeztetést és intelligens parkolósegédet is tartalmaz.
A legfelső szintet a Tekna+ modell képviseli, amely Nappa bőr kárpitozással, elektromosan állítható első ülésekkel, fényes ezüst tetőcsomagtartóval és tükrökkel, valamint panoráma tetővel rendelkezik.