Szerencsére a műtét jól sikerült, a fiunk este már haza is repülhetett a kupagyőztes csapattal. Köszönöm a holland orvosoknak és az edzőknek, hogy végig gondos kezekben volt a gyerekünk.
Orbán propagandistáinak pedig azt kívánom, hogy az ő gyerekeik is sorra nyerjék a nemzetközi tornákat és soha ne szenvedjenek súlyos sérülést.
VIA MP FB
Ez is érdekelhet:
Nehéz alábecsülni a Nissan Qashqai sikerét. Három generáció alatt eddig hárommillió példányt adtak el Európában, és továbbra is az egyik legjobban eladott autó az Egyesült Királyságban, 19 687 darabot adtak el az év első felében.
Ennek a sikernek vannak egyértelmű okai. A hétköznapi vásárló számára ez a crossover olyan sokoldalú, mint amennyire bőségesen felszerelt, és olyan praktikus, mint amilyen vonzó.
Ez utóbbi részben a Qashqai alapjainak köszönhető. Az itt vizsgált második generációs modell (2014-2021) a Renault-Nissan-Mitsubishi Szövetség közös moduláris padlólemezére épül (CMF), amely 47 mm-rel hosszabbá tette a Mk2-t elődjénél – azon az autónál, amely elindította az SUV/crossover őrületet – miközben alacsonyabb és egy kicsit szélesebb is lett.
A korábbi modell jelentős eltérés volt a kortárs Nissanoktól a stílus tekintetében, míg a „J11” generáció dizájnja inkább evolúciós jellegű. Ennek ellenére az Mk1-nél dinamikusabbnak tűnik, éles vonalaival és néhány vonzó részlettel. A 2016-os ráncfelvarrás tovább élesítette a megjelenést.
De egy vonzó megjelenés önmagában nem lesz elég, ha a listádon ott van a tágas Skoda Karoq, a prémium Audi Q3, és a Tesla Model Y fényes megjelenése. Így még három évvel azután is, hogy levették a piacról, a Mk2 Qashqai kemény versenytárs marad használt autóként.
Bár nem tudja megverni a Karoq-ot a csomagtér terjedelmét tekintve – 430 literrel a cseh autó 521 literes csomagterével szemben – jól szerepel más riválisokhoz képest, mint például a Q3 (380 liter) és a Ford Kuga (406 liter).
Lehet, hogy a Q3-hoz az interior minősége, a Kuga-hoz pedig a vezetési élmény vonzza, de a Qashqai ismét visszavág. Az autó műszerfala modern és ergonómiai szempontból is vonzó, a Volkswagen Csoport modelljeivel felveheti a versenyt. Ez a csomagtérben is megnyilvánul, ahol a fordítható padlólapok 16 különböző konfigurációban állíthatók.
Az úton a Qashqai feszesebb, határozottabb kezelhetőséggel bír, miközben kényelmes is marad, és a kormányzás megnyugtatóan kiszámítható. Azonban a vezetési élményben kevés a vonzerő vagy a lebilincselő élmény a lelkesebb vezetők számára.
Öt felszereltségi szint közül választhatsz, beleértve az alap Visia, középső Acenta és csúcs N-Connecta és Tekna (az előző modellről N-Tec) verziókat. Alapfelszereltségként minden modellhez járnak az elektromos ablakok, tempomat, fűthető külső tükrök, LED nappali menetfények és klímaberendezés.
Mi az N-Connecta változatot választanánk, mivel ezek voltak a legjobban felszereltek, és már 4000 fonttól elérhetők. Ennyiért automatikus fényszóró-vezérlést, közlekedési táblafelismerést, sávelhagyás-figyelmeztetőt, 18 colos alumínium kerekeket, első sportüléseket, 7 colos érintőképernyőt navigációval és 360 fokos kamerát kapsz. A telefon tükrözés nem volt elérhető egyik modellhez sem, de utólagosan felszerelhető, ha utólagos kijelzőt vásárolsz.
Motorok terén két turbófeltöltős benzinmotor közül választhatsz – egy 113 lóerős 1.2-est (ez a mi választásunk) és egy 160 lóerős 1.6-ost –, valamint két dízelmotor közül. A dízelek közül a 128 lóerős 1.6 erősebb, de mi a csendesebb és jobban kezelhető 109 lóerős 1.5-öt részesítjük előnyben.
Minden motorhoz alapfelszereltségként 6 sebességes manuális váltó jár, de az 1.2-es benzines és az 1.6-os dízel CVT váltóval is rendelhetők, amit Xtron néven ismerhetsz.
Ha tehát nem vagy az a hárommillió vásárló, aki már meg volt győződve a Qashqai előnyeiről, talán egy használt Mk2 elgondolkodtat. Továbbra is megadja a praktikumot, kényelmet és technológiát a crossover kategória örök vonzerejében, és az árak már 2500 fonttól indulnak. Ha nem ragaszkodsz a vezetési karakterhez, hosszú távon biztosan elégedett leszel vele.