A bíróság szerint P. Koltai és társai fiktív számlák segítségével manipulálták a filmgyártás költségeit annak érdekében, hogy jogosulatlan adó-visszaigénylést hajtsanak végre és csökkentsék áfafizetési kötelezettségüket. Az ügyészség állítása szerint a producer és bűntársai több milliárd forintos áfacs-lást követtek el, amivel jelentős anyagi kárt okoztak az államnak.
Az eljárás során kiderült, hogy a visszaélések gyökerei 2007-ig nyúlnak vissza, amikor P. Koltai Gábor különböző vállalkozások bevonásával kezdett animációs és élőszereplős filmeket gyártani. A filmek előállításához állami támogatást is igénybe vettek, azonban a könyvelésben valótlan számlákat tüntettek fel, hogy jogosulatlan előnyhöz jussanak. Az így megszerzett pénzek eredetének eltüntetésére banki tranzakciókat hajtottak végre, és több esetben készpénzfelvételekre is sor került.
ELŐSZÖR FELMENTETTÉK, DE:
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A Nio eddig nem volt túl beszédes a brit piacra lépésével kapcsolatban, de most már úgy tűnik, elkerülhetetlen, hogy 2025-ben megérkezzen.
A kínai elektromos autógyártó már öt európai országban jelen van, a legutóbbi bővítés Németország volt, és Európa a fókusza a legújabb modelljének, a Nio ET5-nek is.
Nincs lényeges különbség a szedán és a kombi változatai között. Válaszd ki a karosszériát, és gyakorlatilag ugyanazt az autót fogod vezetni.
Korábban minden Nio modell Kínában készült, majd európai ízlés szerint hangolták őket. Az ET5 az első Nio elektromos autó, amelyet kifejezetten Európának terveztek, és itt is gyártottak.
Mint minden jó executive autó, az ET5 szedán és kombi karosszériával is elérhető, utóbbi, a Nio állítása szerint, első a prémium kategóriában. Az igazság azonban az, hogy nem valószínű, hogy sok vásárló választana az ET5 és a Vauxhall Astra Sports Tourer Electric vagy az MG 5 SW EV között.
A szedán és a Touring változatok egyaránt 4790 mm hosszúak, és 2888 mm-es hosszú tengelytávval rendelkeznek. Ez azt jelenti, hogy az ET5 szinte teljesen megegyezik hosszúságban a BMW i4-tel, és körülbelül 10 cm-rel hosszabb, mint a Tesla Model 3, tehát a prémium kompakt executive piac közepére van pozicionálva.
Egy 4,8 m hosszú autó nem éppen kicsi, de egyelőre és a közeli jövőben az ET5 lesz a Nio belépő szintű ajánlata Európában. A Nio úgy véli, hogy a prémium autómárkáknak nem szabad bizonyos méret és ár alá menniük, és az ET5 ezen alsó határán helyezkedik el.
Ez egy kisebb testvér az ET7 zászlóshajó szedánhoz, amely a BMW i7 és a Mercedes-Benz EQS riválisa, és szintén kapható Európában. Az Európában elérhető további Nio modellek az EL6 és EL7 SUV-k, valamint Norvégiában a nagyobb Nio ES8 SUV.