Bár korábban a hatóságok nem látták bizonyítottnak a jogsértést, az érintettek – köztük Papp Róbert, alias Roberto Winny – nem hagyták annyiban: pótmagánvádat indítottak, és végül meg is nyerték. A Fővárosi Törvényszék helyben hagyta az elsőfokú ítéletet, kimondva: Schobert Norbert bűnös szerzői és szomszédos jogok megsértésében.
Az ítélet nyomán elindulhat a polgári per, amelyben már 30-35 millió forint kártérítést követelnek, három dal jogsértő használata miatt. És ez csak a kezdet:
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A Kia EV3 méreteivel (4310 mm hosszúság, 1570 mm magasság) közvetlenül a Volkswagen ID.3 és a Cupra Born testvérmodellek ellen indul harcba. Ezeknél kicsit magasabb, testesebb karaktert képvisel – tehát se nem klasszikus ferdehátú, se nem igazi SUV. A szegmens zsúfolt: a konkurensek között van a Hyundai Kona Electric, a Skoda Elroq, a Smart #1, valamint a Renault Mégane E-Tech és a nagyobb Scenic is.
Annak ellenére, hogy az EV3 a Hyundai-Kia E-GMP platformjára épül (amit az EV6 és az Ioniq 5 is használ), ebben az esetben a Kia a platform egy leegyszerűsített változatát alkalmazza. Ennek következményeként nem hátul hajt, mint a nagyobb testvérei, hanem elöl – a prioritási sorrend itt inkább a költséghatékonyságra és a csomagtér maximalizálására épül, nem a sportos vezethetőségre. Később elképzelhető egy összkerékhajtású vagy GT-változat érkezése is.
A hajtásrendszer egyetlen első villanymotorból áll, amely 201 lóerőt (150 kW) teljesít – mind a két akkumulátoros kivitel esetében. Az akkuk mérete viszont változik: az alapmodell 58,3 kWh-s, a hosszabb hatótávú változat pedig 81,4 kWh-s akkumulátorral rendelkezik. Ez utóbbi kapacitás kiemelkedő ebben a szegmensben, és csak a Volkswagen-csoport egyes modelljei kínálnak hasonlót.
Az EV3 a 800V-os rendszerről (amit a nagyobb Kia EV6 vagy Ioniq 5 is használ) egy hagyományosabb, 400V-os architektúrára váltott, így a DC gyorstöltés sebessége is visszafogottabb: az alapmodell 102 kW-tal, a nagyobb akkumulátoros kivitel pedig 128 kW-tal tölthető.
Formailag az EV9 stílusát követi: szögletes, tömbszerű megjelenés, függőleges fényszórók, karakteres kiállás. A 0,26-os légellenállási együttható kiváló, különösen egy ilyen magas karosszériájú modell esetében – és jobb, mint a legtöbb vetélytárs értéke.
Az EV3 két felszereltségi csomagban érkezik: az Air változat letisztultabb, harmonikusabb megjelenésű, míg a GT-Line (mint a tesztautó is) sportosabb, látványosabb kiegészítőkkel díszített.
Összességében a Kia EV3 egy okosan pozícionált modell, amely a prémiumosabb villanykompaktok világába hoz be elérhetőbb árú, praktikus és látványos alternatívát – főként azoknak, akik nem igénylik a hátsókerék-meghajtás vagy a villámgyors töltés extráit.