A másik hét dal ügyében külön per jön, ahol legalább 70-80 millió forint a tét.
Schobert Norbert a friss ítélet után nyilatkozott: ugyan nem ért egyet a döntéssel, mégis befizette a bírságot. Mint mondta, „tudomásul veszem”, de az igazságérzete szerint nem követett el jogsértést. A kártérítési igényre reagálva ironikusan megjegyezte: ha a másik fél bizonyítani tudja a szerzői jogi értéket, kifizeti – de emlékeztetett rá, hogy állítólag eddig a legnagyobb jogdíj, amit Papp Róbert kapott, 150 ezer forint volt.
„Fusson neki, ha akar” – üzente Schobert, hozzátéve: ő minden jogdíjat az Artisjusnak rendben kifizetett, és szerinte egyszerűen a pénz nem elég a másik félnek.
VIA Blikk
Ez is érdekelhet:
Ahogyan a külsején is látszik, a Kia EV3 belső tere is az EV9 nagytestvér stílusát követi. Első pillantásra szinte ugyanaz a dizájn, csak kisebb méretben. A mai autókra jellemző módon a műszerfalat egy nagy, ívelt kijelző uralja, amely magában foglalja a digitális műszeregységet és a multimédiás rendszert is. A két fő kijelzőrész között található egy kisebb szekció, amely az állandóan elérhető klímavezérlésnek van fenntartva – ezáltal könnyen kezelhető.
A fő képernyő alatt egy kis, de logikusan kiválasztott fizikai gombsor kapott helyet, amelyekkel gyorsan hozzáférhetünk az infotainment rendszer főbb funkcióihoz, valamint a hőmérséklet, ventilátor sebesség és légelosztás beállításaihoz. Ezek egy része érintésérzékeny felületként jelenik meg a dekorációs elemek között, míg mások kapcsolóként, egy „alumínium” hatású csíkban kaptak helyet. Az anyaghasználatot szövetbetétek és kéttónusú színvilág teszi otthonosabbá, szinte „nappali hangulatot” teremtve.
Számos belső anyag újrahasznosított, és a műszerfalon elhelyezett QR-kód segítségével meg lehet nézni, mely elemek készültek fenntartható forrásból.
Ez összességében meggyőző, bár van néhány kompromisszum. A Kia büszkén hirdeti, hogy megszünteti a bőrfelhasználást autóiban, de az EV3-ban ezt csupán szintetikus bőrrel helyettesítették – ez az anyaghasználat terén mutat némi kreativitáshiányt.
Textilülések kizárólag az Air felszereltségi szinten érhetők el, ez viszont néhány puhább felületet kemény műanyagra cserél. Az Air kivitel továbbra is minőségi belsőt kínál, gazdag felszereltséggel, de érdemes élőben is megnézni a szalonban, hogy elfogadható-e ez a kompromisszum.
Az ülések anyaga lehet csalódást keltő, de a kényelmük már nem az. A GT-Line tesztautónkban a vezetőülés elektromosan állítható, dőlésszög- és deréktámasz-állítással is rendelkezik. Nem ülünk különösebben mélyen, és a kormányoszlop kissé szögben áll ki, de a fejtér bőséges, és az üléshelyzet összességében kényelmes.
A belső tér tágassága vitathatatlan. A világos, nyitott utastér rengeteg tárolóhelyet kínál, bár a középkonzol lehetne még praktikusabb, ha több rekeszt és polcot kapott volna. Hátul felnőtteknek is bőven jut lábtér, és a kissé magasra szerelt első ülések alatt még a lábfej is kényelmesen elfér.
A Cupra Born vagy a VW ID.3 hátul valamivel több helyet kínál, viszont a Kia ezt egy jóval nagyobb csomagtartóval ellensúlyozza, amelyhez meglepően sok padló alatti tároló is társul. Van viszont egy furcsa hiányosság: a csomagtér roló körülbelül 10 cm-es rést hagy a hátsó ülések támlájáig. Ez akkor lenne érthető, ha a hátsó ülések előre-hátra csúsztathatók lennének – de nem azok.