Jön a 14. havi nyugdíj!

A miniszter szerint hatalmasak a különbségek a nyugdíjak között. A 2,4 millió nyugdíjas közül félmillióan kevesebb mint 240 ezer forintot kapnak havonta, míg 250 ezren 140 ezer forint alatti juttatásból próbálnak megélni. „Sok somogyi faluban, ahol mezőgazdasági nyugdíjasok élnek, a havi összeg 100–130 ezer forint körül mozog” – emelte ki. Bár a kormány visszaállította a 13. havi nyugdíjat, az infláció miatt további segítségre van szükség. Ennek részeként november végén és decemberben minden nyugdíjas mintegy 50 ezer forintos kiegészítést kap, a legtöbbjükhöz pedig már megérkezett a 30 ezres élelmiszer-utalvány is.
EKKOR ÉRKEZIK AZ ELSŐ 14. HAVI NYUGDÍJ:

A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

—>> KÖVETKEZŐ OLDAL

Ez is érdekelhet:

Ott van még a kihagyhatatlan, álló tájolású, központi 15,1 hüvelykes érintőképernyő elöl, amely három funkcionalitási szintre oszlik (lásd a „Multimédia” részt alább). Egyesek számára egyfajta csillogást kölcsönöz az utastérnek, bár nem tudja teljesen elvonni a figyelmet a többi olcsó kiegészítőről. A felső műszerfal például furcsán kemény műanyag szegéllyel rendelkezik, a nehézkes szellőzőnyílás-kezelőszervek pedig gyenge, jelentéktelen érzetet keltenek. Az autó különböző gombjai és kapcsolói azonban intuitív módon helyezkednek el, és elsőre működnek. Az e:Ny1 egy új érintőképernyőt mutat be a Honda számára, egy 15,1 hüvelykes, álló tájolású tablet formájában. Zónákra osztott felülettel rendelkezik, amelynek alsó harmadában a klímavezérlők találhatók; középen egy „Vezetőtámogató” zóna található, amely gyorsbillentyűkkel rendelkezik az audio-, telefon- és járműbeállításokhoz; a felső harmad pedig a navigációs kijelzőnek és a járműkameráknak van szentelve.

Ebben a tekintetben a Honda rendszere eltér a jelenlegi Mercedes modellekben található hasonló arányú felépítéstől, ahol a képernyő nagy része egyetlen funkciónak szentelhető, így könnyebb használni. A képernyő felbontása azonban jó, a késleltetés pedig szinte nem létezik.

Az e:Ny1 kompatibilis az Apple CarPlay (vezeték nélküli) és az Android Auto (vezetékes) rendszerekkel is, bár a tesztelés során többször is nem tudott csatlakozni az Androidos okostelefonunkhoz. Az autó mindkét változata vezeték nélküli telefontöltőkkel és négy USB-porttal rendelkezik. A kisbabaszerű e:Ny1 nem állítja, hogy a teljesítményorientált autó lenne. Teljesítmény- és nyomatékadatai azonban egy kis crossoverhez képest meglehetősen nagylelkűek, ezért meglepően gyors rajthoz állva és energikusan gyorsulva várható.

Végül nehéz volt a teszt napján mindkét tulajdonságról pontos képet kapni. Nedves időben az e:Ny1 jelentős tapadási problémákkal küzd, olyannyira, hogy 80 km/h alatti sebességnél a gázpedál teljes lenyomása a kerekek kipörgését eredményezi, még akkor is, ha az elektronikus tapadássegítő rendszerek be vannak kapcsolva. Érdekes módon a reprezentatív 0-ról 100 km/h-ra gyorsuláshoz hasonló mértékű rábeszélésre volt szükség, mint amilyen a nyomatékban gazdag, manuális sebességváltós V12-es szuperautókra volt jellemző a számítógéppel segített rajtautomatizálási programok előtti időkben.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük