Lázár János arról is beszélt, hogy a korábbi próbálkozások a kisnyugdíjak sávos emelésére politikai és társadalmi feszültséget okoztak. „Az emberek igazságtalannak érezték a különbségeket” – mondta. A miniszter szerint most az egyetlen igazán működőképes megoldás a továbblépés: „Ha már van 13. havi nyugdíj, akkor logikus, hogy a következő cél a 14. havi. Ezen dolgozunk most kőkeményen, hogy pénzügyileg is megvalósítható legyen.”
(Via Portfolio)
Ez is érdekelhet:
Ez az akkumulátorcsomag egy vízhűtéses, 68,8 kWh-s egység, amely a padló alatt található. WLTP szabvány szerint 400 km-es hatótávolságot biztosít, de hőszivattyú nélkül (mint sok versenytársnál) ez a szám valószínűleg különösen érzékeny a téli körülményekre. A maximális egyenáramú gyorstöltési sebesség is szerény, 78 kW. A Honda azonban azt állítja, hogy az e:Ny1 magasabb átlagos töltési sebességet fog fenntartani, mint a versenytársak, és a teljes kapacitáshoz közeledve is csak kis mértékű lesz a teljesítménycsökkenés.
A felfüggesztést elöl MacPherson rugóstagok, hátul pedig többlengőkaros rendszer végzi, passzív rugó-lengéscsillapító rendszerrel szabályozva. Az e:Ny1 nem meglepő módon ebben a tekintetben is a HR-V-re hasonlít. Tesztautónk világos árnyalatú, műbőr borítása teljesen fenyegető, könnyed hangulatot kölcsönzött az utastérnek. Első benyomásra ez egy optimistább hangulatú környezet, mint amit a piac ezen szegmensében sok mogorva riválisnál tapasztalhatunk. A helyzetet tovább fokozza a kiváló kilátás előre, valamint a kissé előretolt vezetői pozícióhoz képest viszonylag alacsony övvonal és légterelő.
Az e:Ny1 hosszabb utakra nem kínálja a legkényelmesebb élményt, de rövidebb, városi útvonalakra kiváló és kényelmes alapot biztosít. Külön említést érdemel a helykihasználás is. Figyelemre méltó tény, hogy a Honda tipikus 780 mm-es hátsó lábtere felveszi a versenyt az Audi sokkal nagyobb és drágább Q8 E-tronjával – egy teljes méretű SUV-val. A hátsó fejtér szintén problémamentes, a lejtős tetővonal ellenére. Végül, a sík padló megkönnyíti a középen ülő utasok életét, bár a szélesség nem túlzottan nagy. Az e:Ny1 a tárolás terén kezd veszíteni a jegyeiből. Az ajtórekeszek és tárolórekeszek kicsik, és bár a magas csomagtartó padló hasznos a pakoláshoz, a csomagtartó mérete kategóriájában meglehetősen szegényes. Az e:Ny1 nem egy különösebben nagy autó, de az ára megegyezik más márkák nagyobb modelljeivel, és míg ezek (gondoljunk a Kia Niro EV-re és a BMW iX1-re) közel 500 literesek a második üléssorral együtt, a Honda mindössze 361 litert kínál. Van legalább egy rekesz a töltőkábelek tárolására a csomagtartó padlója alatt, és a második sor ülései szinte tökéletesen síkba hajthatók, de ezek egyike sem kompenzálja az autó szűkös kapacitását.