Jön a kötelező nyugdíjas fogorvosi vizsgálat

Az új intézkedés célja, hogy csökkentsék a szájüregi daganatos megbetegedések számát, illetve megelőzzék az időskori fogazati problémák súlyosbodását, amelyek gyakran vezetnek táplálkozási zavarokhoz, társadalmi elszigetelődéshez vagy akár súlyosabb szisztémás betegségekhez is. A tervek szerint minden érintett személy évente egy alkalommal meghívót kap majd a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelőtől (NEAK), amelyben kijelölt időpontot vagy időszakot ajánlanak fel a szűrésre. A vizsgálatok térítésmentesek lesznek, és azokat a háziorvosi ellátáshoz hasonlóan finanszírozza az állam.

A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

—>> KÖVETKEZŐ OLDAL

Ez is érdekelhet:

Ugyanakkor, ha a vezető erőteljesebben lép a gázra – például egy előzéskor –, akkor a CVT váltó valódi arca megmutatkozik: a fordulatszám hirtelen az egekbe szökik, majd hosszú másodpercekig ott is marad, mielőtt bármilyen „váltás” történne. Ez a fajta működés kevésbé kellemes, és főként azok számára lehet zavaró, akik korábban hagyományos automata vagy duplakuplungos váltóval szerelt autókat vezettek. Még akkor is, ha manuális módba kapcsoljuk a váltót, az nem marad az általunk kiválasztott fokozatban: gyorsítás közben automatikusan „feljebb vált”, így a vezető kontrollja korlátozott, és a „kézi mód” lényegében elveszíti létjogosultságát. Éppen ezért a legtöbb esetben érdemes az automatikus üzemmódban maradni.

A Renault Koleos SUV kínálatában kétféle dízelmotor érhető el, melyek közül az alacsonyabb teljesítményű egy 1,6 literes, négyhengeres erőforrás, amely 128 lóerőt ad le. Ez a változat kizárólag elsőkerék-hajtással kapható, és bár nem a legerősebb motor a szegmensben, meglepően tisztességes teljesítményt nyújt. A 0–100 km/h-s gyorsulás 11,4 másodperc alatt teljesíthető, a végsebesség pedig eléri a 185 km/h-t. A 320 Nm-es forgatónyomaték különösen figyelemre méltó, hiszen ezzel az autó rugalmas gyorsításokra is képes, például előzéskor vagy emelkedőn. Az 1.6 dCi tehát azoknak lehet ideális választás, akik főként városi vagy országúti használatra keresnek takarékos, de kellően erős dízeles alternatívát.

Amennyiben viszont valaki dinamikusabb vezetési élményre vágyik, érdemes inkább a nagyobb, 2,0 literes dízelmotoros verziót választania. Ez az erőforrás 175 lóerőt és 380 Nm nyomatékot biztosít, ami már jelentősen jobban mozgatja a nagytestű SUV-t. Négykerék-meghajtással és kézi váltóval párosítva a Koleos ezzel a motorral 10,7 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, a végsebessége pedig 203 km/h. Ha pedig a fokozatmentes automata váltót (CVT) választjuk hozzá, a gyorsulási idő még kedvezőbb lesz: mindössze 9,5 másodperc szükséges a 0–100 km/h eléréséhez, ami már a sportosabb SUV-ok szintjén mozog.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük