Sofőrök v/rve, döntéshozók hallgatnak – Leköpik, meg*lázzák azokat, akik a közösségi közlekedést fenntartják. Egyes járművezetőket hordák támadnak meg, néhányukat mentő vitte el. Miért? Mert szóltak a bliccelőknek, vagy nem tudtak haladni a dugóban. Az EKSZ szerint a helyzet tarthatatlan, de a politikai döntéshozók és a rendőrség tétlen. Meddig kell még várni? Halálesetre?
Demonstráció jön!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A Hyundai nem mutatott hiányosságot a teljesítmény iránti elkötelezettségben az i30 N specifikációjával.
Igaz, hogy sok olyan alkatrész, amelyet most említeni fogunk, a Hyundai saját beszállítói láncából származik, és kevésbé ismert, mint azok a nevek, amelyekhez mi szoktunk – de ezek jelenléte világos jele annak, hogy a Hyundai ambiciózus célokat tűzött ki, és azt is mutatja, hogy ezt az autót komolyan kell venni a lelkes vezetők számára.
Ha egy vasárnapi reggeli túrát kellene választanom, az i30 N-t választanám a Golf GTI helyett. Sokkal több szórakozást és karaktert kínál – de nem biztos, hogy minden nap szeretnék vele foglalkozni. Matt Prior Főszerkesztő
Ez az autó egy olyan változata a Hyundai nyomatékban gazdag, turbós 1998 köbcentis Theta GDI benzinmotorjának, amely egy hatfokozatú sebességváltóval van párosítva, és az erő csak az első tengelyre kerül továbbításra egy elektronikus vezérlésű, zárású differenciálművön keresztül.
19 hüvelykes kerekekkel felszerelve az autó 8 mm-rel alacsonyabb, mint a szokásos Hyundai i30, visszafogott karosszéria kittel rendelkezik, és adaptív felfüggesztéssel van ellátva, amely négy módban állítható be.
A testreszabhatóság központi elemét képezi az i30 N élményének. A felfüggesztés mellett az autó gázpedál-válaszadása, fordulatszám-egyeztető funkciója, differenciálműve, kipufogója, kormánya (elektromosan segített, rack-alapú motorral a nagyobb precizitás érdekében) és menetstabilizáló rendszere mind módosítható valamelyest, és a tulajdonosok egyéni preferenciáikat egyedi módban is összegyűjthetik. A menetstabilizáló rendszer teljesen ki is kapcsolható, ami Biermann védjegyévé vált.
Az i30 N alapvető statisztikai adatai biztatóak, de kétségtelen, hogy lemaradnak a leggyorsabb elsőkerékhajtású hot hatch-ek mögött.
Olyan autók, mint a Civic Type R már több mint 300 lóerőt tudnak, míg a Hyundai csak 271 lóerőt képes előállítani 6000 rpm-en, és 279 lb-ft nyomatékkal rendelkezik 1500 rpm és 4700 rpm között túlboostolva (bár a homologizált állandó nyomatékérték 260 lb-ft).
Ezek a számok jelentősen felülmúlják a Golf GTI adatait, de a 1386 kg-os VW hasznos módon könnyebb, mint a 1429 kg-os Hyundai.
Mindez az itt tesztelt Performance Package modellre vonatkozik, amely várhatóan nagyobb keresletnek örvend majd. Alapfelszereltségben az i30 N csupán egy nyitott differenciálművel, 247 lóerővel, 18 hüvelykes kerekekkel és aktív kipufogó nélkül rendelkezik.