Kész, vége! Döntöttek az idősek jogosítványáról!

Az egyik legvitatottabb pont a jogosítvány meghosszabbításának feltétele: szükség lesz-e kötelező egészségügyi alkalmassági vizsgálatra. Az EU nem ír elő egységes kötelezettséget, hanem a tagállamokra bízza a döntést. Az országok saját hatáskörben dönthetnek arról, hogy előírják-e az időszakos orvosi kontrollt vagy elegendőnek tartják a sofőr önbevallását és felelősségvállalását. Emellett napirenden van az is, hogy a háziorvosok közlekedésbiztonsági szempontból veszélyt jelentő páciensekről hivatalosan értesíthessék a hatóságokat – ez bizonyos esetekben kötelességükké is válhat.
Idősek és kezdők: Nekik szigorítanak:

A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

—>> KÖVETKEZŐ OLDAL

Ez is érdekelhet:

Összehasonlításképpen: az i30 N legközelebbi vetélytársa, a nyolcadik generációs Volkswagen Golf GTI 242 lóerőt produkál, míg a nemrég a Hyundaijal összevetett Ford Focus ST már 276 lóerőt tud felmutatni. Az i30 N viszont jóval gyengébb, mint a legújabb Honda Civic Type R, amely 324 lóerőt kínál. Az árak jelenleg valamivel 35 ezer font fölött kezdődnek, a szériafelszereltség pedig kifejezetten bőséges: LED-es fényszórók, 19 colos kovácsolt könnyűfém felnik, sötétített hátsó üvegek, elektromos és fűthető első ülések, kulcsnélküli nyitás, első-hátsó parkolószenzorok, tempomat, tolatókamera, vezeték nélküli okostelefon-töltés, sávtartó asszisztens és egy 10,25 colos központi érintőképernyő Apple CarPlay és Android Auto támogatással mind alapáron járnak. Bár a legtöbb Hyundai modell vezethetősége elfogadható szintet képvisel, ritkán emelkednek ki a kategória élmezőnyéből – az i30 N azonban más tészta. A márka futóműmérnökei kiváló munkát végeztek abban, hogy egy alapvetően közömbös családi ferdehátút valódi, élvezetes teljesítményautóvá alakítsanak.

Már az első méterektől érezni, hogy az i30 N igazi „hot hatch” karakter, sportos kipufogóhanggal és feszes futóműhangolással. A vezetési élmény számos ponton testre szabható az adaptív lengéscsillapítóknak, az egyedi vezetési módoknak és az individual funkciónak köszönhetően, amelyben külön-külön beállítható a motorvezérlés, a futómű keménysége, a kipufogó hangja, a differenciálmű működése, a fordulatszám-illesztés és még sok más paraméter. Az i30 N a brit utakhoz leginkább egy kevésbé agresszív lengéscsillapító-beállítással illeszkedik, miközben a többi rendszer sportosabb hangolásban hozza ki belőle a legtöbbet.
Amint megtaláljuk a megfelelő konfigurációt, a Hyundai rendkívül éber és közvetlen hatást kelt, amit a pontos kormányzás és az élénk, informatív futómű csak tovább erősít. Magabiztos vezetést tesz lehetővé, a differenciálzár ügyesen osztja el a nyomatékot az első kerekek között, ami kivételes tapadást biztosít kanyarban, míg a jól hangolt felfüggesztés kordában tartja a dőléseket még a nagyobb úthibák esetén is. Bár a négykerék-meghajtású sportos kompaktokhoz képest nem ez a leggyorsabb A-ból B-be jutó autó, élmény szempontjából simán felveszi velük a versenyt – sőt, sok esetben még szórakoztatóbb is.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük