Az idősebb sofőrökre vonatkozóan nem született külön korlátozás: az a javaslat, amely szerint a 70 év felettiek jogosítványa csak 5 évre legyen érvényes, végül nem kapott többséget.
Viszont a friss jogosítvánnyal rendelkezőkre nézve szigorodnak a szabályok: az első két évben szigorúbb közlekedési előírások vonatkoznak majd rájuk, beleértve a sebességkorlátozásokat is. Ez a lépés elsősorban a baleseti statisztikák javítását és a fiatal vezetők körében a biztonságos vezetés előmozdítását célozza.
VIA Blikk
Ez is érdekelhet:
A Hyundai i30 N háromféle lengéscsillapító-beállítással rendelkezik, ám a tesztidőszak alatt végig a leglágyabb módban használtuk, mivel ez már önmagában is kiváló karosszériamozgás-kontrollt és minimális dőlést biztosított. A középső beállítás túl keménynek bizonyult a brit A-utak többségén, míg a legszigorúbb sportmód túl merev volt, így leginkább csak versenypályára való.
Az i30 N modellt vezettük mind kézi, mind pedig duplakuplungos automata váltóval szerelve, és bár az automata változat szélesebb kör számára lehet vonzóbb, úgy éreztük, hogy a kézi váltós verzió sokkal élvezetesebb és jutalmazóbb vezetési élményt kínál – ami egy forró ferdehátú esetében kifejezetten fontos szempont.
Ami a teljesítményt illeti, az Egyesült Királyságban kizárólag a csúcsfelszereltségű Performance változat kapható – ami nem is baj, hiszen a motorháztető alatt található turbós négyhengeres erőforrás 276 lóerőt és 392 Nm nyomatékot produkál. A Hyundai szerint a kézi váltós i30 N 5,9 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára, míg az automata DCT-váltós, rajtvezérléssel felszerelt kivitel ugyanezt 5,4 másodperc alatt teljesíti. A végsebesség mindkét változatnál 250 km/óra. A teljesítményátadás a fordulatszám-tartomány egészében erőteljes, bár az i30 N nem kínál akkora élményt magas fordulaton, mint például a Ford Focus ST. Mindezek ellenére az i30 N jóval olcsóbb, mint a Golf GTI vagy a Focus ST, sőt, közel 14 000 fonttal kerül kevesebbe, mint a Honda Civic Type R.
Bár az üzemanyag-fogyasztás általában nem elsődleges szempont a forró ferdehátúak vásárlóinak, a Hyundai szerint a hatfokozatú kézi váltóval szerelt i30 N akár 6,7 l/100 km-t is fogyaszthat (35,3 mpg), míg az automata váltós változat 7,0 l/100 km-re (33,6 mpg) képes a hivatalos adatok szerint. A valóságban azonban a manuális i30 N egy Ford Focus ST Track Pack elleni összehasonlító teszten csupán 8,2 l/100 km-es (28,8 mpg) eredményt ért el, míg a Ford 7,3 l/100 km-t (32,1 mpg). A Honda Civic Type R és a VW Golf R szintén jó fogyasztási értékeket produkálnak, de nem számottevően jobbat.
A CO2-kibocsátás az i30 N váltótípusától függ: a kézi váltós modell 182 g/km-t, míg az automata 191 g/km-t bocsát ki, így mindkét változat 37%-os Benefit-in-Kind (BiK) besorolást kap, ami miatt nem különösebben ideális céges autós választás.