Kész! Vége! El is veszítette Horváth Éva a lábát!

A baleset nemcsak testileg, de lelkileg is darabokra törte. Éva most először beszél nyíltan arról, milyen mély sebeket hagyott benne a trauma. Elmondása szerint volt olyan pillanat, amikor valóban kimondta: Kész! Vége! El is veszítettem a lábam! Talán jobb lenne, ha levágn*k. „Ott feküdtem, és komolyan az járt a fejemben: ennek így vége. … csak legyen már valami. „Tudtam, hogy nem adhatom fel.” – vallotta be.

A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

—>> KÖVETKEZŐ OLDAL

Ez is érdekelhet:

Az elmúlt 10 évben a Mazda fokozatosan, de határozottan elmozdult a prémium irányba a dizájn és az utastéri minőség terén. Nem hirdette túl hangosan ezt, mert ha valami kétes, akkor azt bárki, aki már járt egy BMW-ben vagy Audi-ban, könnyen lebontja. Ehelyett folyamatosan javította a minőséget, ami kétségtelenül a megfelelő módja annak, hogy ezt véghezvigye. Most pedig itt a következő lépés: a „helyes” mechanikai elrendezés, amellyel a magasabb szegmensek felé léphet.
A Mazda egy teljesen új architektúrát fejlesztett ki a hosszanti elrendezésű motorok számára, így létrejött a hátsókerék-hajtás. A CX-60 legtöbb változata négykerék-hajtással rendelkezik, egy kuplungos rendszer révén.
A CX-60 viszonylag visszafogott külsejének egyetlen kivételes vonása a hamis négy kipufogócső. A fekete műanyag karosszériaelemek a magasabb felszereltségi szinteken karosszéria színére vannak festve, de nekünk tetszik, mert megtöri az autó nagy felületeit.

A plug-in hibrid verzióban a 193 lóerős 2,5 literes Skyactiv G motor található, amely a Mazda CX-5-ben is megtalálható, és ehhez jön egy 173 lóerős elektromos motor, amely egy teljesen új nyolcfokozatú váltón keresztül hajtja a kerekeket. Az utóbbi egy hagyományos bolygóműves váltó, de nyomatékváltó helyett egy nedves többtárcsás kuplungot használ – hasonlóan ahhoz, amit sok Mercedes-AMG modellben találunk. A hajtást egy 17,8 kWh (összes kapacitás) lítium-ion akkumulátor biztosítja, amely az utastér padlója alatt található.
Ebben az értékelésben elsősorban a mild-hybrid 3,3 literes soros hathengeres dízelmotoros CX-60-ra koncentrálunk, amely elérhető belépő szintű hátsókerék-hajtású 197 lóerős változatban, illetve 251 lóerős, négykerék-hajtású verzióban. Mindkét típus ugyanazt a váltót használja, mint a PHEV, de egy kisebb, 17 lóerős, 113 lb-ft nyomatékú elektromos motor található a lendkerék és a kuplung között. A 48V-os mild-hybrid rendszer enyhe gyorsulást biztosít, simítja a váltásokat, és működteti az elektromos rendszert, miközben a dízelmotor kikapcsolt állapotban van. Maga a dízelmotor egy új fejlesztés. A Mazda úgy véli, hogy egy nagyobb, „megfelelő méretű” motor nem kell, hogy annyira dolgozzon, mint egy kisebb, leszorított motor, így képes hűvösebben és hatékonyabban működni, és hosszabb ideig vezethető az innovatív új égésvezérlő szoftverének köszönhetően. Az eredményük, ahogy ők mondják, egy hathengeres motor jobb üzemanyag-fogyasztással, mint egy négyhengeres, emellett a hathengeres motor előnyeivel is rendelkezik: simább működés és vonzóbb hang.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük