Rékasi Károly élete egy szempillantás alatt fordult rémálommá. A motorbaleset, amit szenvedett, nemcsak testét törte össze, hanem lelkét is porrá zúzta. Negyvenöt percig küzdöttek érte az orvosok – tulajdonképpen a h/lál torkából rángatták vissza. A túlvilág széléről tért vissza, de az, ami ezután következett, talán még kegyetlenebb volt. A jobb lába négy centiméterrel rövidebb lett, és elmondhatatlan kínokat kellett nap mint nap elviselnie.
ÉS EZ MÉG SEMMI!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A legújabb Range Rover Sport legfőbb fejlesztését egyetlen ténnyel is meg lehet ragadni: míg az előző generáció a Land Rover Discovery acél hibrid monocoque karosszériájára épült, az új változat már az alumínium platformra készült, amelyet a nagyobb testvér Range Rover modellhez fejlesztettek ki. Ezzel ez az első SUV ebben a kategóriában – olyan sportos vetélytársak között, mint a BMW X5 vagy a Porsche Cayenne –, amely alumínium építésű, és így elméletben könnyebb a versenytársaknál.
A gyakorlatban ez nem hoz forradalmi súlycsökkenést, de a gazdagabb felszereltség mellett is versenyképes marad a tömeg. A SDV6 modell 2360 kg-ot nyom, ami több mint 300 kg-mal könnyebb az előző generációnál, de még így sem mondható könnyűnek. Méretében minden irányban nőtt, de arányai miatt továbbra is sportosnak és a nagy Range Roverhez képest kompaktabbnak tűnik. Ezt a hatást a magasabb övvonal, a laposabb szélvédő és a 178 mm-rel hosszabb tengelytáv is segíti.
A felfüggesztés alumínium kettős keresztlengőkaros elöl, hátul pedig multilink rendszerű, légrugózással és folyamatosan változó csillapítással kiegészítve. A motorpaletta az alap 2.0 literes, 236 lóerős dízellel kezdődik, amely akár 45,6 mpg fogyasztást is tud. Ezután következik a 302 lóerős 3.0 literes SDV6 és a hibrid változat ugyanezzel a motorral, majd a dízelek csúcsán a jól ismert 4.4 literes V8 áll. A benzinesek közül választható a 335 lóerős 3.0 literes V6-os, valamint a 5.0 literes V8 kétféle teljesítménnyel – 503 és 542 lóerő – utóbbi az SVR verziót hajtja.
A legtöbb vásárló számára azonban a 3.0 literes SDV6 változat lesz a legérdekesebb, mivel ez képviseli a Range Rover Sport elérhetőbb, gazdaságosabb oldalát. Ez a modell egy egyszerűbb, könnyebb, Torsen alapú összkerékhajtást használ, amely 18 kg-mal könnyebb, mint a nagyobb teljesítményű modellek nehezebb, többtárcsás kuplunggal és osztóművel ellátott hajtása.
A Torsen rendszer nem kínál alacsony fokozatot és nem képes fix 50:50 arányú nyomatékelosztásra sem. A maximálisan első tengelyre jutó nyomaték 62%, hátsóra 78% lehet, szemben a drágább rendszerek 100%-os nyomatékirányítási lehetőségével. Hátsó tengelyi nyomatékelosztás (torque vectoring) sincs, de saját, speciálisan hangolt kipörgésgátló rendszert kapott, amely biztosítja a megfelelő terepjáró képességeket. A SDV6 még így is képes 3500 kg vontatására, tehát praktikum tekintetében nem marad el a drágább kivitelektől.