Kiadták a vihar riasztást!

05:00 órakor kiadták az első narancssárga riasztásokat is (néhány órán belül bekövetkező veszélyes időjárási esemény – nem ugyanaz, mint az egész napra kiadott figyelmeztetés), a keleti országrész járásaira csaphat le a durva vihar. Ott a hőséget fogják elűzni a zivatarok, ez kedvez a hevesebb légköri jelenségek, például az erős szél kialakulásának. MUTATJUK HOL KELL VIGYÁZNI!

A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

—>> KÖVETKEZŐ OLDAL

Ez is érdekelhet:

A két villanymotor kombinált rendszerteljesítménye eléri a 319 lóerőt, miközben a maximális nyomaték 550 newtonméterre nő. Ez komoly ugrást jelent a másik két verzióhoz képest, és jelentősen javítja a gyorsulást, valamint az általános menetteljesítményeket. Ugyanakkor mivel a hátsó tengelyen elhelyezett második elektromotor sok helyet foglal el, ebben a verzióban csak a kisebb, 18,3 kWh-s akkumulátor fér el. Emiatt a Design modell elektromos hatótávolsága a legerősebb hajtáslánc ellenére is csak 43 mérföld, vagyis mintegy 70 kilométer.

A gyorsulási adatok is érdekesek. A 214 lóerős modellek – tehát a Boost és Comfort – 0-ról 60 mérföld/órás sebességre (nagyjából 0–96 km/h) 8,9 másodperc alatt gyorsulnak fel, ami nem mondható kiemelkedőnek, de egy ekkora családi SUV esetében teljesen elfogadható. Ezzel szemben a Design változat – amely összkerékhajtású és jóval erősebb – mindössze 5,9 másodperc alatt teljesíti ugyanezt a sprintet, ami már valóban sportosnak mondható, különösen ha figyelembe vesszük, hogy az autó saját tömege meghaladja a 2,5 tonnát.

A Seal U vezetése során nem tapasztalni különösebb furcsaságokat, viszont a vezetési élmény kifejezetten semleges, sőt, kissé unalmas. Nem az a fajta autó, ami izgalmat nyújt a volán mögött, inkább nyugodt, kiszámítható utazást kínál. A vezetési pozíció magas, ami jó kilátást biztosít előre, így a forgalom követése könnyű. A tolatókamera, valamint a 360 fokos képet adó kamerarendszer és a parkolószenzorok pedig sokat segítenek a parkolásnál, különösen mivel a Seal U egy nagy méretű SUV, ami szűk helyeken nehezen manőverezhető. Ugyanakkor a jármű orra eléggé lejtős, emiatt nehéz megítélni, pontosan hol ér véget, míg a hátsó szélvédő keskeny és korlátozza a hátranézést, ami parkoláskor hátrányt jelenthet.

Alacsony sebességnél a legnagyobb finomságot és csendet az elektromos üzemmód biztosítja. Amikor viszont a benzinmotor beindul, különösen kis fordulaton, nem válik zavaróvá – a motorzaj visszafogott és nem rontja a komfortérzetet. A hajtáslánc alapvetően az elektromos motor használatára van optimalizálva, hiszen az 194 lóerős teljesítményt biztosít, míg a benzinmotor csupán 95 lóerős. Ezért az autó használat közben olyan érzést kelt, mint egy hatótávnövelő rendszerű hibrid, vagyis a villanymotor végzi a munka nagy részét, és a benzinmotor főleg akkor kapcsol be, ha az akkumulátor lemerült, vagy extra teljesítményre van szükség. Érdekesség, hogy amikor a benzinmotor működésbe lép, akkor annak fordulatszáma összhangban van az autó aktuális sebességével – ellentétben más gyártók hasonló rendszereivel, ahol a motor néha kellemetlenül magas fordulaton pörög a sebességtől függetlenül.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük