A takarmány-, energia- és munkaerőköltségek emelkedése, valamint a ketreces technológia esetleges betiltása miatt rövid és hosszú távon is további jelentős áremelkedés várható. Húsvétra várhatóan 50-90
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Az Arkana valójában egy hosszabbított Renault Captur, így a modernebb platformjának és frissebb alkatrészkészletének köszönhetően az európai Arkana várhatóan elég kifinomultan fog viselkedni a vezethetőség és a kényelem terén. A hátsó tengelyt a jelenlegi Captur és Renault Clio is használja, ami torsiós gerendás, ami egyeseket elriaszthat, de ez a tény nem akadályozza meg ezen testvérmodellek dinamikai versenyét a saját kategóriájuk csúcsán.
Mivel az Arkana a kisebb Captur testvérmodelljével közös alapokra épül, logikusnak tűnhet, hogy a spanyol Valladolidban gyártják, ahol a testvére is készül. Azonban az Arkana gyártását nem ott végzik, hanem a Renault-Samsung Busanban, Dél-Koreában, ahol tavaly óta Samsung XM3 néven forgalmazzák. Ha kíváncsi lennél, a Samsung Motors valóban az elektronikai óriás autóipari részlegeként indult, amely továbbra is birtokol részvényeket a motorvállalatban, de a cég nagy részét már néhány évvel annak megalakulása után a Renault vásárolta meg.
A tesztelt autó a Renault E-Tech Hybrid 145, amely a legújabb, teljes hibrid verzióját használja a márka elektromos hajtásláncának. Egy 1,6 literes négyhengeres szívó motor kapcsolódik egy nagyobb elektromos motorhoz, egy kisebb egység pedig indítómotor-generátorként működik, mindez pedig egy négyfokozatú, szinkronizálatlan sebességváltóval van összekapcsolva, amely nem rendelkezik hagyományos kuplunggal.
A motor semleges állásba kapcsolódik, hogy elváljon a hajtáslánctól, így az autó mindig elektromos hajtással indul. A megfelelő akkumulátortöltöttség biztosítása érdekében a motor generátorként működhet semleges állásban. A sebességváltóban a szinkronizálás helyett kutyakapcsolók találhatóak, míg az elektromos indítómotor-generátor képes gyorsítani, lassítani és egyéb módon igazítani a főtengely fordulatszámát, hogy a váltó könnyedén be tudja kapcsolni a fokozatokat.
A Renault teljes hibrid E-Tech rendszere kevesebb teljesítményű fő elektromos hajtómotorral rendelkezik, mint a plug-in hibrid verziója (48 lóerő a 64 lóerővel szemben), és egy 1,2 kWh-s meghajtó akkumulátorral, nem pedig a plug-in hibrid 9,8 kWh-s akkumulátorával.