Csütörtök reggel Magyar Péterék által közölt hangfelvételen állítólag Szalay-Bobrovniczky Kristóf hangja hallható 2023 áprilisából, és a hon/éde/mi miniszter arról beszél benne, hogy a kormány letér a b/ke útjáról, és a há/or/ felé vezető út nulladik fázisára áll át.
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Visszatérve a lényeghez, a Dacia szerint az új Duster belső zajszintje a korábbi modellhez képest felére csökkent, különösen hosszabb autópályás utazások során. Olyan felszereltségek is elérhetőek, amelyek eddig ismeretlenek voltak a Dacia kínálatában, például egy több nézőpontú tolatókamera, kulcs nélküli belépés és egy holttérfigyelő aktív biztonsági rendszer. A Duster továbbra is elérhető két hajtott tengellyel és több mint 200 mm-es hasmagassággal, de mostantól bőr ülésekkel és klímavezérléssel is kapható.
De vajon még mindig ugyanaz az egyszerű, funkcionális, vidám Duster maradt, amit már megszoktunk? Mi egy középkategóriás 1,6 literes SCe 115 4×2 Comfort modellt választottunk, hogy megtudjuk.
Bár a második generációs Dacia Duster külső megjelenése hasonlít az előző modellhez, a Dacia hangsúlyozza, hogy minden egyes karosszériaelem új.
Az elvégzett stílusbeli változtatások első ránézésre viszonylag finomnak és aprónak tűnhetnek, de ha közelebbről is megnézzük őket és figyelembe vesszük, hogy hogyan egészítik ki egymást, akkor világossá válik, hogy a Duster sokkal kifinomultabb megjelenést kapott, mint elődje.
Elöl a fényszóró egységek kialakítása teljesen átdolgozásra került, míg maguk a fényszórók közelebb kerültek az első rész szélén lévő határvonalhoz, hogy hangsúlyozzák a Duster szélességét. Az új hűtőrács mellett a szélvédő alja 100 mm-rel előrébb került, és maga a szélvédő most már meredekebben dőlt, így a kabin tágasabbnak tűnik.
Hátul az új hátsó lámpák – amelyek szinte egyenesen a Jeep Renegade hátsó lámpáiról lettek emelve és 45 fokkal elforgatva – a legszembetűnőbb változás.
2022 végén a Duster megkapta a Dacia új vállalati logóját a hűtőrácson és az utastérben is, együtt a Dacia többi modelljével.
A Duster többféle motorral is elérhető, köztük egy dízel változattal is, azok számára, akik még mindig előnyben részesítik a dízel üzemanyag hatékonyságát és a nyomatékos munkavégzést. A Duster 1,5 literes négyhengeres dízelmotorja 113 lóerőt kínál, és a jármű mindössze pár tizedmásodperccel marad el a 100 km/h-ra való gyorsulástól. A benzines változatok közül választhatunk 1,0 literes háromhengeres vagy 1,3 literes négyhengeres TCe turbómotorok között, 89 és 148 lóerő közötti teljesítménnyel; emellett egy 98 lóerős ‘Bi-Fuel’ változat is elérhető, amely LPG üzemanyagot használ. A legmagasabb teljesítményű benzines változathoz EDC automata váltó is kérhető, míg a dízelhez négykerék-meghajtás választható.