Kigyulladt a visegrádi Hotel Silvanus

Újra tűz ütött ki a Silvanus Hotelben, mindössze pár hónappal a tavaszi újranyitás után. Egyesek szerint beszédes, hogy az újabb tűzeset most pénteken. A tűz forrása a szálloda wellnesrészlegében lévő 400 voltos elektromos kapcsolószekrény volt. A szentendrei hivatásos tűzoltók és a visegrádi önkéntesek gyors beavatkozásának köszönhetően azonban a helyzet nem súlyosbodott.

A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

—>> KÖVETKEZŐ OLDAL

Ez is érdekelhet:

A Stonic ugyanarra a padlólemezre épül, mint a Kia Rio (amelyet már nem forgalmaznak az Egyesült Királyságban), így a két modell azonos tengelytávval rendelkezik. Ugyanakkor a Stonic kissé szélesebb, a hátsó túlnyúlása hosszabb, magasabban ül, és a tetővonala is magasabbra emelkedik. Mindezek ellenére a különbségek a supermini testvérmodellhez képest mérsékeltek: 42 mm-rel nagyobb a hasmagasság, és 70 mm-rel magasabb az összmagasság.

A Stonic utasterében nincs sok izgalom, és bár a Kia igyekszik prémiumosabb irányba tolni a modellt, az anyaghasználat terén nem találunk túl sok puha tapintású felületet.

Vannak kellemesebb részletek – például a kartámasz –, de az ajtókon és a lábtér környékén sok a kemény, karcolódó műanyag. Ennek ellenére az összhatás masszív és strapabíró: egy kutyának sem lenne könnyű dolga, ha bele akarna harapni valamelyik műanyag elembe – az biztos.

Ahol viszont a Stonic igazán jól teljesít, az a műszerfal elrendezése – köszönhetően részben a 8 colos érintőképernyőnek, amely minden felszereltségi szinten alapáras. Használata pofonegyszerű, a menük közötti navigálást pedig megkönnyíti, hogy a képernyő alatt fizikai gombokat is találunk.

Valójában a fizikai gombok mennyisége üdítő látvány, különösen annak fényében, hogy sok riválisa már érintőgombokat használ, amelyek mozgás közben különösen idegesítőek tudnak lenni. Maga a kijelző rendben van: néha kissé lassan reagál, főleg, ha a navigációs térképet próbálod nagyítani vagy kicsinyíteni.

Az Apple CarPlay és az Android Auto alapfelszereltség, bár nem működnek vezeték nélkül Bluetooth-on keresztül. Okostelefonodat azonban könnyedén csatlakoztathatod a klímavezérlők alatt található USB-port segítségével, és a rendszer ezt követően jól működik. A műszeregységben található 4,2 colos kijelző is megújult, és élesebb grafikát kínál.

Funkcionális szempontból viszont a Stonic SUV-identitása kissé félkésznek tűnik – például a Ford Puma-hoz képest. Ahelyett, hogy kényelmesen oldalra becsúsznál a vezetőülésbe, le kell ereszkedni, ami miatt a kilátás sem mondható igazán „parancsolónak”.

A fejteret tekintve bőséges a hely, és az ülés magassága is állítható. A jobb oldali kar segítségével akár egy valódi crossoverhez hasonló ülésmagasság is beállítható. Összességében azonban ez nem egy olyan vezetési pozíció, amely azonnal a könnyű beszállást vagy a kényelmet sugallja.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük