A Szerencsekerék egyik legutóbbi adása váratlanul emlékezetes pillanattal ajándékozta meg a nézőket. Balogh Eleni egy egyszerű szót sem tudott helyesen értelmezni, ami miatt Kasza Tibi is alig hitt a fülének. Eleni azonban nem jött zavarba, sőt, ragaszkodott hozzá, hogy ő pontosan azt olvasta fel, ami a papírra volt írva:
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A Niro Hybrid verziója egy 1,6 literes, négyhengeres benzines motort használ, amelyhez egy 1,32 kWh-s akkumulátor és egy villanymotor társul. A rendszer együttes teljesítménye 127 lóerő, a maximális nyomaték pedig 265 Nm. A hajtás minden esetben csak az első kerekekre jut, így az alap hibrid modell a 0–100 km/h-s gyorsulást 11,3 másodperc alatt teljesíti, végsebessége pedig 159 km/h. Ez a változat kevésbé fürge, mint a plug-in hibrid vagy az elektromos Niro, különösen alacsony fordulatszámon nem képes olyan lendületes gyorsításra. Ezért nem igazán ideális, ha sokat autózunk autópályán, vagy gyakran kell hirtelen előzni. Viszont városi környezetben, ahol gyakori a lassú tempó és a megállások, ott mutatja meg igazán az erősségeit – halk, takarékos és nyugodt, épp amire ilyenkor szükség van.
A plug-in hibrid, azaz a PHEV változat ugyanazt a benzinmotort használja, viszont egy sokkal nagyobb, 11,1 kWh kapacitású akkumulátorral rendelkezik. Ez a nagyobb akkumulátor lehetővé teszi a hosszabb tisztán elektromos közlekedést is. A rendszer összteljesítménye 168 lóerő, a maximális nyomaték pedig marad 265 Nm. Ez már érezhető javulást jelent a dinamika terén: a 0–100 km/h-s gyorsulás ideje 9,6 másodperc, a végsebesség pedig 167 km/h. A plug-in hibrid tehát egy sokoldalúbb választás, amely képes elektromosan közlekedni rövidebb távokon, miközben hosszabb utakon sem marad alul teljesítményben.
A Niro kínálatának leggyorsabb tagja egyértelműen a tisztán elektromos változat, azaz a Niro EV. Ez a modell egy 201 lóerős (kb. 150 kW) villanymotort használ, amellyel lenyűgöző, 7,8 másodperces gyorsulásra képes álló helyzetből 100 km/h-ra, végsebessége pedig 165 km/h. A villanymotor nyomatéka szinte azonnal rendelkezésre áll, így a gyorsulás rendkívül élénk és lineáris, és ez a változat az, amelyik valóban képes élményszerű vezetést nyújtani – már amennyire egy kompakt SUV-tól ezt elvárhatjuk. Ráadásul az elektromos hajtás teljesen csendes, így a vezetés sokkal nyugodtabb és pihentetőbb élményt nyújt.
A Niro modellcsalád különböző hajtásláncai más-más igényekre kínálnak megoldást. Az alap hibrid ideális városi autó, a plug-in hibrid a rugalmasságot keresők számára jó választás, míg a tisztán elektromos verzió a gyorsaságot, csendes működést és emissziómentes közlekedést helyezi előtérbe. Mindegyik változatban közös azonban, hogy a Niro könnyen vezethető, jól átgondolt és praktikus autó, amely nem a sportosságával, hanem a mindennapi használhatóságával hódít.